Skaffa dagmatte/-husse

M

Mykatt

Nu har jag varit hemma med min kära hund i över ett år, och nu ska jag plugga stenhårt sista året i skolan, vilket innebär att jag måste hitta någon som kan ta hand om gosplutten ibland.

Jag vill ha tips på hur man hittar den rätta hundvakten, om man kan erbjuda annat än pengar som ersättning och hur lätt det är att lita på en ny människa som ska passa ens älskling?

Tror inte det blir en lätt match att hitta någon som passar min vovve, hon är nämligen ingen bruksras och kan heller inte riktigt behandlas som en, nej hon är en polarspets av rasen Grönlandshund, och alla ni som är bekanta med polarhundar vet att det krävs lite extra av en. :D
 
Det gäller nog bara att sätta ut en annons där du talar om Dina krav på den blivande dagmatten/hussen. Sen får man lita på sin intiution och välja den som verkar bra.

Ersättning är olika, en del vill bara ha sällskap och en del vill ju ha en liten hacka för jobbet. Det får man komma överens om. Lycka till!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu är det drygt ett år sedan min finvoffa gick bort, 13,5 år gammal. Det är inte dags att skaffa ny hund riktigt än, utan vi har sagt...
2
Svar
27
· Visningar
3 497
Senast: Killaloe
·
Övr. Hund Hur perfekt måste ens liv vara för att det ska vara okej att skaffa hund? Jag menar - hur anpassat till hunden måste livet vara för att...
2
Svar
23
· Visningar
3 696
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Jag har länge drömt om en egen valp och har på senare tid hoppats och planerat att det ska bli en framåt nästa sommar. Men som det ser...
2
Svar
33
· Visningar
2 278
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Jag har läst på Buke i många år, men inte reggat mig förrän idag. Nu behöver jag hjälp med att tänka! Jag har ofta tänkt att det inte...
Svar
17
· Visningar
1 631
Senast: fetange
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp