Bukefalos 28 år!

Skakande häst..

En frisk o sund häst ska klara att ridas och är det så att det är kallt ute så ska det räcka med ett rid-/länd-täcke..
Såvida hästen inte är klippt och det är -20 grader...

Jag har faktiskt inte haft problem med klippt häst (med ländtäcke) och minus 20 grader heller (förutsatt attt man inte klipper dem in på bara skinnet *harkel*)
 
Men så var det i alla fall förut. Det har ju varit svårt att göra annat än att skritta och möjligtvis trava dom senaste dagarna. Men när dom åkte iväg till ridhuset och red gick det ju superbra.
 
Feber har inte min i heller. Det tog ett tag för mig att upptäcka han onormala vatten konsumtion. Får de inte tillräckligt med vatten så kan de inte kissa så mycket heller. Har de hinkar eller vattenkoppar? man kan pröva med att ge vatten i en jättetunna och se hur mycket hästen dricker när den har fri tillgång.
 
*harkel* Inte jag heller.... det var ett exempel, bara..=))

Det låter skumt det här.

( Svar till de som tvivlat på veterinären: )
jag tycker att veterinären gjorde helt korrekt som svar till nån annan ..
Han gjorde EXAKT vad vilken bra veterinär som helst hade gjort.
Har ni en aaaning om hur mycket man kan se på ett blodvärde??:

De kan hitta virus, bakterier, infektioner m.m.
Dessutom så kan de skilja röda o vita blodkroppar varförsig och sedan utesluta en massa infektioner ur resultatet.

Ibland tror jag att vi är för duktiga på att döma Sveriges skickliga veterinärer .. Kanske för att det är lättast att skylla på dem om inget fel kan hittas.

Men jag hoppas verkligen att det ordnar sig för denna lilla ponny.
*håller tummarna*
 
Förresten!

Jag tycker inte du ska klaga för att hästen fick smärtstillande.. För frågar ni veterinären så kan jag garantera att det smärt-medlet även verkade kramplösande...
Många smärtstillande substanser har nämligen den verksamma effekten.. Typ Petidin m.m ;)

Bara en tanke...

MVH
 
Det har ordnat sig för ponnyn.. Självklart var det ju jättera att dom tog ett blodprov, hur skulle dom annars få fram om han hade nåt virus eller så? Men jag har inget större förtroenda för denna veterinär i alla fall.
 
Jojo, men det är ju det att hon typ gissa sig till vilken medecin hon skulle ta!
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
478
Senast: Sirap
·
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
1 956
Senast: mily
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
873
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 321

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp