Skal man lita på at hester spiser snø hvis de blir tørste?

S

sleepy

Jeg skrev en tråd her tidligere om at hestene i stallen ikke fikk vann ute fordi vannslangen hadde frosset. Heldigvis kom det mildvær igjen. Men så kom snøen, og vannet frøs igjen. Nå har ingen av hestene vann ute.

Hestene virker fornøyde og i fin form, hesten min virker heller ikke tørst hvis jeg tilbyr han en bøtte vann når jeg tar han inn for stell/ridning.

Spiser hester snø? Skulle jo tro at hvertfall min hest "har vett på" dette ettersom han gikk vill på island til han var 5...
 
Om de har tillgång till vatten under natten är det inget problem om det bara har tillgång till snö dagtid.
Men bara snö dygnet om skulle jag inte rekomdera. De måste äta väldigt stora mängder om de skall få i sig tillräckligt med vätska i sådana fall.
//L
 
Det har skrivits mycket om just detta. Men hästen kan inte tillgodögöra sig all vätska den behöver genom att endast äta snö. Det blir för "kallt" för den.
Hästar dricker normalt sett mindre på vintern, men jag undrar om det beror på att just vattnets temperatur/brist på vatten och att dom står ute i kyla?

Jag ger ljummet vatten i hink och mina hästar dricker stora mängder varje dag under kalla dagar.
 

Liknande trådar

Träning Rir en fjording på rideskole. Når vi jobber med venstregalopp blir hun forferdelig vrang og sterk. Jeg har vært turrytter i over ett...
Svar
6
· Visningar
1 157
Senast: Naranja
·
Hästvård Jeg har en 17 år gammel kaldblodshingst som aldri har vært alvorlig syk. Han snørrer iblandt, ved f.eks. ekstreme værskifter i...
Svar
2
· Visningar
1 010
Senast: StallLojo
·
Hästvård For 7 uker siden skulle jeg ha en forsikringsundersøkelse på min 5 års hest,som har vært i ridning ca 6mnd.. Helt frisk trodde jeg.men...
Svar
4
· Visningar
1 100
Senast: ludda
·
I
Distans Hei! Jeg har nå vært på utkikk etter distanse-hest en stund, og har funnet en helskjønn angloaraber på 7 år. På fredag blir han...
Svar
1
· Visningar
690
Senast: Stopek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp