Sv: Skälla, ignorera eller berömma?
Lydnadsträning, och då har jag en hund som ofta ger mig fingret och dessutom sätter sig upp mot mig vid vissa tillfällen. Han lyder. Och ja, du kan får lägga ner en del tid i början. Dels för att hitta vad din hund går igång på och utnyttja det, har mycket svårt att tro att hunden är omöjlig. Har hört att taxar inte kan gå lösa alltför länge nu, och då är jag ändå övertygad om att jag lyckats få satan själv att lyda vissa dagar
Axelle skrev:Lucky you.Samtliga utav våra övriga taxar har gått/går att blåsa av i skogen. Och det har varit oerhört mycket jakt i dem alla. (Möjligtvis med ett undantag, som hade väldigt dåligt sök men gick som en klocka om hon fick spåret serverat rakt under nosen.. :smirk: ) Att ha dem lösa på gården har fungerat i varierande utsträckning. Ett par har hållit sig hemma och njutit av friheten att kunna strosa omkring som de vill. De flesta har fungerat att ha lösa med viss, men inte stenhård, koll från husses/mattes sida. Det är bara denna hanhund som beter sig så här.. Han är oerhört intelligent och dessutom alldeles för självständig. Inte särskilt ranghög när det gäller människor, men fruktansvärt nonchalant.
Vad fungerar på en sådan hund? :smirk:
Lydnadsträning, och då har jag en hund som ofta ger mig fingret och dessutom sätter sig upp mot mig vid vissa tillfällen. Han lyder. Och ja, du kan får lägga ner en del tid i början. Dels för att hitta vad din hund går igång på och utnyttja det, har mycket svårt att tro att hunden är omöjlig. Har hört att taxar inte kan gå lösa alltför länge nu, och då är jag ändå övertygad om att jag lyckats få satan själv att lyda vissa dagar