Skalvantar

turbofling

Trådstartare
Jag skulle vilja ha "skalvantar", alltsa vattentäta vantar utan foder till mina barn i vinter. Har det till mig själv (fran Hestra) och dom stora barnen tycker det är sa praktiskt att kunna variera under beroende pa temperatur och vantarna torkar fort.

Men jag hittar inga "skalvantar" i barnstorlek (till 3, 4 och 8aring) , bara i galon men det är inte vad jag söker. Vet ngn var jag kan hitta det?
 
Jag skulle vilja ha "skalvantar", alltsa vattentäta vantar utan foder till mina barn i vinter. Har det till mig själv (fran Hestra) och dom stora barnen tycker det är sa praktiskt att kunna variera under beroende pa temperatur och vantarna torkar fort.

Men jag hittar inga "skalvantar" i barnstorlek (till 3, 4 och 8aring) , bara i galon men det är inte vad jag söker. Vet ngn var jag kan hitta det?
Har polarn och pyret kvar? Köpte till min dotter för några år sedan.
 
Hestra Fjellvotten finns väl i alla storlekar? Från små barn till herr. Vi har i alla fall haft såna hela familjen. (Fast ah, du kanske bara vill ha skaldelen? Fjellvotten har ju en innervante i ull. Vet inte om man kan köpa utan den.)
 
Hestra Fjellvotten finns väl i alla storlekar? Från små barn till herr. Vi har i alla fall haft såna hela familjen. (Fast ah, du kanske bara vill ha skaldelen? Fjellvotten har ju en innervante i ull. Vet inte om man kan köpa utan den.)
Är innevanten verkligen i ull? Hittade den men läste som att den var i polyester, men att det fanns extra innervantar i ull att köpa (fast då blir det lite väl dyrt).
Måste kolla igen.

Är du nöjd med den vanten? Mina barn fryser alltid om händerna.
 
Är innevanten verkligen i ull? Hittade den men läste som att den var i polyester, men att det fanns extra innervantar i ull att köpa (fast då blir det lite väl dyrt).
Måste kolla igen.

Är du nöjd med den vanten? Mina barn fryser alltid om händerna.
Jepp, innervanten är i ull. De är väldigt varma. Nu är det några år sedan mina barn var små, men de brukade inte frysa i de här vantarna. Själv är jag på mitt andra par nu (de håller länge!) och jag älskar dem. Framför allt att man kan variera vilka vantar man har under ytterlagret så det blir lagom varmt.
 
Jag skulle vilja ha "skalvantar", alltsa vattentäta vantar utan foder till mina barn i vinter. Har det till mig själv (fran Hestra) och dom stora barnen tycker det är sa praktiskt att kunna variera under beroende pa temperatur och vantarna torkar fort.

Men jag hittar inga "skalvantar" i barnstorlek (till 3, 4 och 8aring) , bara i galon men det är inte vad jag söker. Vet ngn var jag kan hitta det?
Pop och didriksson har jag haft. Sistnämnda upplever jag att händerna kan bli lite svettiga i, så antagligen är de ganska täta? Gummerad handflata.

Pop är otroligt bra, smidiga, tunna och andas. Värt pengarna!
 
Vi har skalvantar (och alla övriga skalkläder) från Kuling och är nöjda med dem. (Nå - föräldrarna är nöjda. Barnet i fråga är som sin mor och hatar att ha på sig vantar men man kan inte bestämma allt själv när man bara är ett år.) De har i och för sig ett tunt fleecefoder ser jag nu, men tipsar ändå.

Finns storlekar 0-2 år, 2-4 år, 4-6 år, 6-8 år och 8-10 år nu när jag kikade.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 312
Senast: Nepenthe
·
Fritid Eller den regelbundna ledighet du har, beroende pa jobbschema? Jag ar nyfiken da jag nastan varje helg brottas mellan att vilja gora sa...
2
Svar
24
· Visningar
2 024
Småbarn Jag behöver hjälp med att hitta bra vinterhandskar till sonen på 4 år. Har provat Didriksson, PoP, sportaffärers egna märken och nu...
Svar
6
· Visningar
1 922
Övr. Hund Hoppas detta är relevant för forumet, det är så att vi ska ha barn i augusti och har två hundar (pembroke) på 3 och 4 år hemma. Jag...
Svar
9
· Visningar
1 751
Senast: nejlica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp