Bukefalos 28 år!

Skam på torra land...

Det är alltid lätt att döma, när man bara har en sida av saken.:banghead:
Jag är helt säker på att den andra parten har en helt annan berättelse om det som sker.
Ingen part ljuger - det beror enbart på hur man som person uppfattar situationen.
 
I Sverige, därför att de är flyktingar, så länge om det behövs.

Som flykting så får man nöja sig med att vara omhändertagen.
Hur det skall ske kan man inte räkna med att ha någon rätt att påverka.

"Beggars can't be choosers"

Fast jag tänker att så länge man är öppen med vad som gäller, vilka möjligheter som finns och vad som händer så behöver det inte gå så långt att människor känner sig överkörda.

Men det kan ju vara så att just en av dessa flyktingar är en rättshaverist som inte kan se längre bort än sin egen näsa och uppviglar de andra. Hen kommer att skrika högt i tidningarna om övergrepp när det inte serveras oxfile. I så fall tror jag hen kommer att trivas i Sverige, vi har alldeles för stort tålamod med dylika.
 
Fast jag tänker att så länge man är öppen med vad som gäller, vilka möjligheter som finns och vad som händer så behöver det inte gå så långt att människor känner sig överkörda.

Men det kan ju vara så att just en av dessa flyktingar är en rättshaverist som inte kan se längre bort än sin egen näsa och uppviglar de andra. Hen kommer att skrika högt i tidningarna om övergrepp när det inte serveras oxfile. I så fall tror jag hen kommer att trivas i Sverige, vi har alldeles för stort tålamod med dylika.

Troligen har du rätt. Skrik tillräckligt högt med benägen hjälp av PK pressen så får du som du vill.
Tragiskt.
 
Det är alltid lätt att döma, när man bara har en sida av saken.:banghead:
Jag är helt säker på att den andra parten har en helt annan berättelse om det som sker.
Ingen part ljuger - det beror enbart på hur man som person uppfattar situationen.

Situationen? Situationen är att man är asylsökande i ett annat land långt norrut, med kalla vintrar och ljumma somrar om man inte tycker det är bra så kan man söka asyl i Grekland, Italien eller varhelst i världen. Duger inte gratis mat, bostad, pengar, sjukvård, tandvård och skola till barnen så är det ju bara att sätta sig på tåget.
 
Det är alltid lätt att döma, när man bara har en sida av saken.:banghead:
Jag är helt säker på att den andra parten har en helt annan berättelse om det som sker.
Ingen part ljuger - det beror enbart på hur man som person uppfattar situationen.
Hur vet du att ingen part ljuger? Ett antal olika medierföretag rapporterar mycket samstämmigt och i minst ett fall efter direkt intervjuv med minst en flykting. Fakta kan vi därmed troligen lita på. Om de blivit lovade att få bo i Malmö vet vi inte då vi bara har en utsaga om det. Det är dock inte helt omöjligt att någon ljuger för att skaffa sig själv fördelar. Jag tror inte att flyktingar är mer benägna att ljuga än svenskar men jag tror å andra sidan inte heller att de är bättre i det avseendet. Människor har tyvärr en förmåga att ljuga för att visa sig själva i en bättre dager/skaffa sig fördelar.
 
Hur vet du att ingen part ljuger? Ett antal olika medierföretag rapporterar mycket samstämmigt och i minst ett fall efter direkt intervjuv med minst en flykting. Fakta kan vi därmed troligen lita på. Om de blivit lovade att få bo i Malmö vet vi inte då vi bara har en utsaga om det. Det är dock inte helt omöjligt att någon ljuger för att skaffa sig själv fördelar. Jag tror inte att flyktingar är mer benägna att ljuga än svenskar men jag tror å andra sidan inte heller att de är bättre i det avseendet. Människor har tyvärr en förmåga att ljuga för att visa sig själva i en bättre dager/skaffa sig fördelar.

Våra flyktingar har full koll på processen. Släng passet innan immigrationsmyndigheten är det första.
 
Sanningen kan vara totalt olika, utifrån vems historia du hör.
Det behöver inte betyda att någon part faktiskt ljuger, man tolkar och tar in saker olika, ofta beroende på vilken historia man har med sig.
Utifrån det du skriver tolkar jag det som att du anser att människor aldrig ljuger medvetet.
 
Som jag fattat det så hamnar de på ett transitboende i Malmö då anländer, därefter fördelas de ut.

Kan också anse det illa att inte ta emot den hjälp de fått i detta fall (dvs ett boende i Östersund). Dock har de ju fått två val, endera stanna på boendet eller skaffa eget. Känns vettigt!

Däremot vet jag inte hur det gått till/sagts i just detta sammanhang, mer än vad tidningarna skriver....
 
Om bra då är vi överens. Det var den här raden som fick mig att börja fundera.
Ingen part ljuger - det beror enbart på hur man som person uppfattar situationen.
Jag förstår fortfarande inte hur du kan veta det men om vi är överens om att löftet om inkvartering i Malmö kan vara både sanning och lögn så är jag helt nöjd :)
 
– De accepterade inte flytten utan de vill tillbaka till Malmö, säger Bengt Stadin, vakthavande befäl på polisen i Jämtland.
– Vi är mellan 25 och 30 stycken här och vi får sova i bussen trots att det är kallt för att dörrarna är öppna, säger 35-årige Moaweyh Ramliy från Palestina.
Vi vill inte vara här, vi vill tillbaka till Malmö, säger han.

Jag vill bo på Östermalm så jag kan shoppa mitt dagliga bröd på Östermalmshallarna. Ge för fan hit och det är direkt.
Det går bra med en lgh granne med Sjöstedt. Vi har ju jämgamla barn så dom kommer säkert bra överens.
 
Om bra då är vi överens. Det var den här raden som fick mig att börja fundera.

Jag förstår fortfarande inte hur du kan veta det men om vi är överens om att löftet om inkvartering i Malmö kan vara både sanning och lögn så är jag helt nöjd :)
Det finns inget i Malmö. Passar inte det så går det bra att lämna landet.
 
Det finns inget i Malmö. Passar inte det så går det bra att lämna landet.
Nej men det hindrar faktiskt inte att någon ljuger om det för att slippa bråk. Att någon ljuger i den här situationen är ju klart men frågan är vem.
Oavsett känns det illa att gnälla på mörker, kyla och avsaknad av storstad när man blir erbjuden tak över huvudet. Det var ju inte direkt kallt heller, enligt uppgift plusgrader. När dessutom en person säger att han bo där eftersom han är gammal och det är farligt (pekade på isen) så undrar jag vad vi ska göra med alla våra pensionärer som bor runt om i landet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp