Bukefalos 28 år!

Skam på torra land...

Ni får gärna fortsätta och berätta för mig varför ett boende utanför Östersund, som minsann inte är en så liten
stad, inte duger för de som flytt från krig och elände.
En plats där man inte riskerar att bli dödad dagligen, med mat, husrum, pengar, utbildning, sjukvård och tandvård och allt gratis, stackars de 44.500 invånare som redan bor där och får betala för allt detta. Det måste vara hemskt synd om de asylsökande.
 
Ni får gärna fortsätta och berätta för mig varför ett boende utanför Östersund, som minsann inte är en så liten
stad, inte duger för de som flytt från krig och elände.
En plats där man inte riskerar att bli dödad dagligen, med mat, husrum, pengar, utbildning, sjukvård och tandvård och allt gratis, stackars de 44.500 invånare som redan bor där och får betala för allt detta. Det måste vara hemskt synd om de asylsökande.

De asylsökande har knappast någon uppfattning om vad felet med Östersund är, utom att de visste att Malmö var en plats som var bättre och om det blivit utlovat blivit trista missförstånd.

Självklart bör vilken plats som helst duga under asylprocessen.
 
De asylsökande har knappast någon uppfattning om vad felet med Östersund är, utom att de visste att Malmö var en plats som var bättre och om det blivit utlovat blivit trista missförstånd.

Självklart bör vilken plats som helst duga under asylprocessen.
Det är tydligen ett gäng män från Syrien och Irak. Finns på sr.se nu. Och de ser ut att behövas kylas ned. Jag är fördomsfull ... Ja ... Skäll på mig men jag vill inte ha det gänget tillsammans med kanske misshandlade kvinnor och barn. De ser friska ut på utsidan och lugnet i snön är bra för nerverna. Gubbarna kan vara i Jämtland ett tag och fundera på om de verkligen söker asyl Eller vad de söker i Sverige.
 
Det låter märkligt att polisen inte kan avhysa dem från bussen. Kan polisen aldrig ingripa utan kronofogdens beslut? Otroligt byråkratiskt.
 
Eftersom Sverige tydligen är ett sånt kallt ogästvänligt skitland så tycker jag dom kan återvända med nästa flyg och sprida det vidare, det kanske vore bäst för alla i det långa loppet. Passar det inte så kan jag hjälpa dom att packa,,,,,
 
Eftersom Sverige tydligen är ett sånt kallt ogästvänligt skitland så tycker jag dom kan återvända med nästa flyg och sprida det vidare, det kanske vore bäst för alla i det långa loppet. Passar det inte så kan jag hjälpa dom att packa,,,,,

Jag ställer gärna upp också.
Och folk undrar varför SD har vuxit sig så stora. Detta är totalt vansinne och måste begränsas. Ingen av dom såg direkt undernärda ut. SD mot 25% 2018
 
Jag ställer gärna upp också.
Och folk undrar varför SD har vuxit sig så stora. Detta är totalt vansinne och måste begränsas. Ingen av dom såg direkt undernärda ut. SD mot 25% 2018
Ja ju mer dumheter och ju fortare det går med vansinnet dess större blir SD. Det går inte att bara pumpa in flyktingar i en strid ström för att vara nåt sorts världssamvete, fan, det finns ju hur många som helst redan som suttit på vänt hur länge som helst och mår skit och så pumpas det in fler och fler, tacka f*n för att alla tröttnar på vansinnet. Nä integrera dom som redan finns i landet först och när dom fungerar och mår bra då först kan man tänka på en ev. fortsättning.
 
Jo flyktingar tror jag nog vi kan ta emot, de som flytt från krig och katastrofer....
Däremot kan jag tycka att de kan vara nöjda med att få tak över huvudet till att börja med. Antar dock att en del har släkt i större städer och vill vara nära dem.
Nu fanns ju dock alternativet att söka eget boende ELLER stanna i Östersund...
 
Vi får tacka Reinfeldt för han flög över landet och såg att det fanns massor med plats.
Synd att platsen inte var Malmö då för där finns det ingen. Och Östersund duger ju inte tydligen åt våra välfärdsinvandrare vilket dessa fullt friska män är.
 
Jo flyktingar tror jag nog vi kan ta emot, de som flytt från krig och katastrofer....
Däremot kan jag tycka att de kan vara nöjda med att få tak över huvudet till att börja med. Antar dock att en del har släkt i större städer och vill vara nära dem.
Nu fanns ju dock alternativet att söka eget boende ELLER stanna i Östersund...
Ingen som tvingar dem att stanna där. Men är man flykting så borde tak över huvudet, mat och allt betalt räcka. Oavsett var man hamnar. Annars går det bra att ta tåget eller bussen tillbaka till Malmö, för egna pengar.
 
Detta är Migrationsverkets problem. De jobbar 24/7. De asylsökande får ingen vettig samhällsinformation av den statliga myndigheten. Samtidigt sitter det privata aktörer och tjänar miljoner kronor i månaden, aktörerna driver detta på sin "fritid". De drar in så mycket pengar och Migrationsverket hinner inte kolla allt.

Det som förvånade mig mest under utbildningen var att de asylsökande inte fick göra någonting. De frågade om chans till etablering i samhället. Nej svarade Migrationsverket. Några frågade om praktik, nej. Några sa att de gärna ville in till byn för att träffa svenskar och kanske försöka skaffa praktik. Nej. Kunde man fortsätta sin utbildning? Nej.
Ni ska sitta här ute, i minst 6-8 månader och inte göra något, några med PTS, några inte.

Har ni inte råd med att komma på intervjuerna för ev asyl, synd för er.

Jag menar inte att man ska dadda, det kommer in oerhört kompetetenta människor från framförallt Syrien med utbildningar och kompetenser som skulle gynna oss oerhört. Men hur ska man veta hur Sverige fungerar när man inte hittar information? Eller får information? Vem skulle skicka iväg sitt barn till skolan/fritids i ett främmande land och inte få vara med? De borde få en riktig genomgång av hur det funkar här så att de förstår.
 
Ingen som tvingar dem att stanna där. Men är man flykting så borde tak över huvudet, mat och allt betalt räcka. Oavsett var man hamnar. Annars går det bra att ta tåget eller bussen tillbaka till Malmö, för egna pengar.
Ja, de reser för egna pengar. De får ingenting för resor, varför tror du det?
 
Ni får gärna fortsätta och berätta för mig varför ett boende utanför Östersund, som minsann inte är en så liten
stad, inte duger för de som flytt från krig och elände.
En plats där man inte riskerar att bli dödad dagligen, med mat, husrum, pengar, utbildning, sjukvård och tandvård och allt gratis, stackars de 44.500 invånare som redan bor där och får betala för allt detta. Det måste vara hemskt synd om de asylsökande.
Men sluta! Klart de ska vara glada för det de får, men de får verkligen inte pengar, utbildning, sjukvård och tandvård gratis! De får spara ihop det med sina 25 kr per dag.
 
Är inte Sverige ett fritt demokratiskt land? Om man finner sig felbehandlad och lurad så har väl alla rätt att protestera? Eller gäller det bara vissa?
 
Jag ställer gärna upp också.
Och folk undrar varför SD har vuxit sig så stora. Detta är totalt vansinne och måste begränsas. Ingen av dom såg direkt undernärda ut. SD mot 25% 2018

Nu tycks det vara ett gäng idioter på den där bussen, att döma av vad som står i tidningarna. Men de flesta flyktingar jag träffat på är SJUKT TACKSAMMA! Oavsett var de har placerats. Förstår inte vad denna grupp på 30 pers har med SD att göra.
 
Ingen som tvingar dem att stanna där. Men är man flykting så borde tak över huvudet, mat och allt betalt räcka. Oavsett var man hamnar. Annars går det bra att ta tåget eller bussen tillbaka till Malmö, för egna pengar.
Nej, de var/är inte tvingade att stanna, de kan få ordna egna boenden.... Och så har en del gjort!
Intressant info @Hippocampus , alltid bra att få fakta!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp