Bukefalos 28 år!

Skam på torra land...

Nej, så enkelt är det inte. Lyxkonsumtionen är en del av det som skapar utrymme i ekonomin. Och det finns inget självändamål att erbjuda fler asylplatser än att alla som har asylskäl får hjälp. Så länge vi demokratier runt om i världen klarar det, finns det inget problem med kapaciteten. Det är det som är målet vi jobbar mot.

Du är medveten om att du iom detta håller med om ALLT som LBB sagt de senaste 90 sidorna ?
 
Nej, så enkelt är det inte. Lyxkonsumtionen är en del av det som skapar utrymme i ekonomin. Och det finns inget självändamål att erbjuda fler asylplatser än att alla som har asylskäl får hjälp. Så länge vi demokratier runt om i världen klarar det, finns det inget problem med kapaciteten. Det är det som är målet vi jobbar mot.
Men är ju frågan om vi i lilla Sverige klarar det. Och det är inte kvadratkilometerna som finansierar asylhanteringen det är de skattekronor vi jobbar ihop som gör.
Vi bör alltså ta emot ngt färre än Nederländerna till exempel (ca 35% mindre)
För det är ju det arbetande folket som försörjer flyktingarna eller hur?
 
Om vi då, i logikens namn prövar asylskälen i en svensk ambassad utanför "Festung Europa" Då skulle det ju göra rättvisa åt ditt mantra att vi har plats för alla som behöver, då skulle du inte behöva gömma dig bakom Spanska, Italienska o Grekiska gränsvakter.

Alternativet är ju att du hemfaller åt min hemska inställning, nämligen att vi INTE har plats för alla som behöver skydd!
;)

Ja vilket stort skämt det är att vi inte anpassat volymen på asylinvandringen.
 
Men är ju frågan om vi i lilla Sverige klarar det. Och det är inte kvadratkilometerna som finansierar asylhanteringen det är de skattekronor vi jobbar ihop som gör.
Vi bör alltså ta emot ngt färre än Nederländerna till exempel (ca 35% mindre)
För det är ju det arbetande folket som försörjer flyktingarna eller hur?

Du menar att Nederländerna bör ta emot något fler än vad vi gör? Om Vi anpassar oss till de som tar emot få är det enda som händer att fler flyktingar inte kommer undan krig och förtryck.

Det är liksom här EU och andra samarbeten kommer in. Sverige kan inte ensamt lösa problemet. Därför måste vi fördjupa samarbeten på alla håll och kanter, så att vi demokratier kan stå upp för asylrätten.

Men nu har ju @corzette dragit slutsatsen att vi tycker lika, så det är bara att hänga med herr lbb. Slutsnackat om volymgränser?
 
Du menar att Nederländerna bör ta emot något fler än vad vi gör? Om Vi anpassar oss till de som tar emot få är det enda som händer att fler flyktingar inte kommer undan krig och förtryck.

Det är liksom här EU och andra samarbeten kommer in. Sverige kan inte ensamt lösa problemet. Därför måste vi fördjupa samarbeten på alla håll och kanter, så att vi demokratier kan stå upp för asylrätten.

Men nu har ju @corzette dragit slutsatsen att vi tycker lika, så det är bara att hänga med herr lbb. Slutsnackat om volymgränser?
Holland har väl ca 16 miljoner invånare, Sverige straxt under 10 så den ekvationen kunde väl inte vara så svår.

Då ska man naturligtvis ta reda på varflr en så stor andel vill ta sig till Sverige.
Är det pga orsaker vi kan och får ändra på eller inte.
Jag hävdar att vi både får och kan ändra på dessa.
Först när jag hävdade att vi inte ensamma klarar av problemet så hade jag ju enligt dig fel, nu hävdar du att EU ensamma inte klarar av problemet. ;) välkommen till verkligheten
 
Det vi också nu tydligen är överrens om är att jag har fullt rätt i att "slänga" mina pengar på mina sk "lyxresor"... Och leva det livet jag vill ha utan att behöva betala mer till asylsökanden !

TACK !!!

Det vi däremot INTE har klart för oss från @sjoberga är VEM som ska betala och framförallt bygga de boendeplatser som SAKNAS för de asylsökanden som kommer ... För de pengarna står inte jag för iaf ... Och de ska inte tas från ANDRA redan bristfälliga resurssökande instanser.. SÅ VEM ska stå för de kostnaderna ?
 
välkommen till verkligheten

Men verkligheten är ju en sån trist plats att befinna sig i :(. Det är ju mycket enklare att leva i lala land där man bara
pekar på det man vill ha så får man det. Jag slänger av princip alla vita fönsterkuvert varje månad, det är såååå trist
att öppna dom. ;)
 
Holland har väl ca 16 miljoner invånare, Sverige straxt under 10 så den ekvationen kunde väl inte vara så svår.

Då ska man naturligtvis ta reda på varflr en så stor andel vill ta sig till Sverige.
Är det pga orsaker vi kan och får ändra på eller inte.
Jag hävdar att vi både får och kan ändra på dessa.
Först när jag hävdade att vi inte ensamma klarar av problemet så hade jag ju enligt dig fel, nu hävdar du att EU ensamma inte klarar av problemet. ;) välkommen till verkligheten

Du läser tydligen som en kratta.
 
Nu måste jag säga att jag är en aning förvånad.
Pegida hade väl anmält och erhållit demonstrationstillstånd?
Och den andra sidan hade väl erhållit tillstånd att demonstrera någon annan stans?
Dessa 400 motdemonstrander försökte ju ju störa eller tom förhindra en laglig åsiktsyttring.


Verkligheten är rätt skön ibland ;)

Så du anser att bara de med "korrekta" åsikter ska ha rätt att yttra sig?

En inställning som luktar unket trettiotal i mina näsborrar......
 

Så för att man är islamkritisk (har bara läst just artikeln du hänvisar till) så är man facist och rasist ?
Är man LIKA rasistisk om man är lika kritisk mot bibeln ? Eller är det nåt bibelahängare ska stå ut med ? Livets ord ?
Vi har mkt riktigt religionsfrihet i sverige men det innebär inte att vi inte kan tycka delar i islam/bibeln/ oavsett "trosbok" är HELT FEL utan att för den delen va rasister ?

Men @Sjöberga kanske tycker det är helt okej att stena och piska våldtagna kvinnor (fast måste erkänna att det tror jag inte Sjöberga gör) Så att kritisera detta går ju inte ... För det är ju islam. (koranen)
 
Rätten att anordna en motdemonstration innebär inte en rätt att hindra en annan demonstration från att genomföras eller uppfattas av publiken skriver polisen.se. Varför du tycker det är skönt när människor fråntas sina rättigheter förstår jag faktiskt inte.

Allt är tillåtet om man har samma åsikter som @sjoberga annars är allt förbjudet.
 
Journalisterna på ETC är tillbaka imorgon och ska läxa upp nationalekonomerna igen om att invandring faktiskt är en vinstaffär.

Deras faktaruta säger bland annat att "106 000 personer fick uppehållstillstånd i Sverige mellan år 2010 och 2014". Deras källa är "Vad varje människa bör känna till om invandring, flyktingar och rasisternas lögner" (nej jag skojar inte nu, de skriver ut att det är deras källa). Enligt Migrationsverket så fick över en halv miljon människor uppehållstillstånd 2010-2014, men detta måste ses som en mycket osäker källa jämfört den ETC ger givetvis.

Vidare så menar de att vi skulle tjäna 0,53% av BNP, eller 207 miljarder, om utrikes födda jobbade i lika stor utsträckning som inrikes födda. 0,53% av BNP blir förvisso bara runt 20 miljarder men för att vara ETC så var det ändå ett bra försök.

Artikeln fortsätter i ungefär samma stil faktamässigt och drar utöver det en mängd falska slutsatser om kausalitet baserat på korrelation.

Ser fram emot morgondagens läsning om deras undersökning!
 
ETC lutar sig på studien International Migration Outlook 2013 av OECD när de skriver att invandringen ger en nettovinst om 8 miljarder per år. Migrationsforskaren, nationalekonomen och invandringsliberalen Joakim Ruist kommenterar studien såhär: "Så låt mig passa på att säga mycket kort hur jag tycker att man ska förhålla sig till den rapporten: Man ska strunta i den. [...] OECD-rapporten tillför ingenting. Bara förvirring. Dels för att den räknar sämre än andra studier. Dels för att dess framställning är så otydlig att det är hemskt svårt att alls förstå vad den säger. Lämpligast är att över huvud taget inte förhålla sig till den."
 
Så för att man är islamkritisk (har bara läst just artikeln du hänvisar till) så är man facist och rasist ?
Är man LIKA rasistisk om man är lika kritisk mot bibeln ? Eller är det nåt bibelahängare ska stå ut med ? Livets ord ?
Vi har mkt riktigt religionsfrihet i sverige men det innebär inte att vi inte kan tycka delar i islam/bibeln/ oavsett "trosbok" är HELT FEL utan att för den delen va rasister ?

Men @Sjöberga kanske tycker det är helt okej att stena och piska våldtagna kvinnor (fast måste erkänna att det tror jag inte Sjöberga gör) Så att kritisera detta går ju inte ... För det är ju islam. (koranen)

Du är rätt rolig nu. Jag är, till skillnad mot exempelvis SD, starkt för ett sekulärt, modernt och tolerant samhälle.

Religionen och staten hör inte ihop alls och man ska få kritisera religionen precis hur man vill.

Pegida, är dock inte religionskritiker, de är en samling främlingsfientliga rasister, som vill demonstrera mot medmänniskor bara för att de är muslimer. Och beskriver muslimer som ett hot. Det är inte ens nära att respektera religionsfriheten


Därför är det skönt att se, att i verkligheten, de är i extrema fåtal och att motkrafterna är stora. Det var observationen.
 
Du är rätt rolig nu. Jag är, till skillnad mot exempelvis SD, starkt för ett sekulärt, modernt och tolerant samhälle.

Religionen och staten hör inte ihop alls och man ska få kritisera religionen precis hur man vill.

Pegida, är dock inte religionskritiker, de är en samling främlingsfientliga rasister, som vill demonstrera mot medmänniskor bara för att de är muslimer. Och beskriver muslimer som ett hot. Det är inte ens nära att respektera religionsfriheten


Därför är det skönt att se, att i verkligheten, de är i extrema fåtal och att motkrafterna är stora. Det var observationen.
Med andra ord, endast de som uppfyller dina krav ska få demonstrera i ditt FP samhälle.
Vart har då den liberala frihetstanken tagit vägen, du vet, Jag delar inte din åsikt men jag kämpar för din rätt att framföra den?

Min frågor är enkla
Hade Pagida hämtat in myndigheternas tillstånd?
Om svaret är ja.
Hade man då en grundlagsskyddad rätt att framföra sina åsikter?
Om svaret är ja
Är det då inte ett brott mot både demokratiska och liberala grundtankar att störa ut Pagidas möte?
Ja eller nej?

Jag delar inte Pagidas åsikter men jag anser de, liksom andra har rätt att ha sina möten ifred.
Den som ska bryta upp mötena om de inte uppfyller kraven är Polisen, inte packet.

Hur skulle du ställa dig till att SD:anhängare skulle störa ut FP möten inför nästa val, ni är ju inte så många ni heller ;)
 
Allt är tillåtet om man har samma åsikter som @sjoberga annars är allt förbjudet.

Ville du nåt?

Jag står för en modern, sekulär, tolerant, öppen nation där människor fritt kan bygga sina egna liv inom ramen för våra lagar, och välja, skapa själva vilka seder och traditioner man vill ha, utan en massa unkna värderingar uppifrån . En nation som ställer upp för medmänniskor på flykt.

Vad står du för?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svamp
  • Växtnäring
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp