Bukefalos 28 år!

Skam på torra land...

Nu får du ursäkta, men antingen gillar du att man förstör andra politiska gruppers möten eller så gillar du det inte.

Om du gillar att man stör politiska möten vars åsikter du ogillar men inte om det gäller möten vars åsikter du gillar så är du i mina ögon en liten, liten människa. Kan bara vara glad att du inte har tillgång till en stor stämpel.
Att ta striden mot intolerans och småaktighet är för mig självklar. Men att sänka mig till packets nivå och använda deras metoder, ja det håller jag mig för god för, tydligen inte du!

Nu verkar krattan vara i dålig form.

Jag har tydligt sagt att det inte är acceptabelt att förstöra eller störa ut andras yttrandefrihet. Däremot en lisa för själen när människor visar vad de tycker om skiten, genom att vända ryggen mot och/eller bua istället för att applådera.

DET ÄR INTE ATT STÖRA UT ETT MÖTE. Krattan kanske läser versaler bättre.
 
Nu får du ursäkta, men antingen gillar du att man förstör andra politiska gruppers möten eller så gillar du det inte.

Om du gillar att man stör politiska möten vars åsikter du ogillar men inte om det gäller möten vars åsikter du gillar så är du i mina ögon en liten, liten människa. Kan bara vara glad att du inte har tillgång till en stor stämpel.
Att ta striden mot intolerans och småaktighet är för mig självklar. Men att sänka mig till packets nivå och använda deras metoder, ja det håller jag mig för god för, tydligen inte du!

Det är trist och tråkigt att hela tiden bli utsatt för skitsnack, gällande något som jag aldrig någonsin skrivit. Hela tiden skriver du och vissa andra på mig åsikter som jag aldrig framfört. Det är så lågt av dig att man skulle kunna tycka att det gör dig till en väldigt liten människa.
 
Nu verkar krattan vara i dålig form.

Jag har tydligt sagt att det inte är acceptabelt att förstöra eller störa ut andras yttrandefrihet. Däremot en lisa för själen när människor visar vad de tycker om skiten, genom att vända ryggen mot och/eller bua istället för att applådera.

DET ÄR INTE ATT STÖRA UT ETT MÖTE. Krattan kanske läser versaler bättre.
Krattan måste ha problem med ögonen, jag såg ingen som vände ryggen mot mötet så??? ;)

Men du anser alltså att det vore OK att bemöta nästa offentliga FP;möte på detta viset?

eller anser du trots allt att man ska respektera mötesfriheten?
 
Krattan måste ha problem med ögonen, jag såg ingen som vände ryggen mot mötet så??? ;)

Men du anser alltså att det vore OK att bemöta nästa offentliga FP;möte på detta viset?

eller anser du trots allt att man ska respektera mötesfriheten?

Gällande min referens till gårdagens möten i Linköping så hade du en berättigad fråga, "vad menar du var bra med det?" Då förklarade jag att det enda jag menade var att numerären mot Pegida var så mycket större än rasisternas skara. Då kan man välja att antingen acceptera det av mig skrivna ordet, eller fortsätta nästa dag att måla upp något jag uppenbarligen inte menade. Antingen för att du inte läst eller helt enkelt inte respekterar att det är jag som bör få definiera min egen uppfattning.

När vi pratar om vända ryggar så pratar vi om vända ryggar. Inte ett möte som vare sig du eller jag var närvarande vid.
 
Gällande min referens till gårdagens möten i Linköping så hade du en berättigad fråga, "vad menar du var bra med det?" Då förklarade jag att det enda jag menade var att numerären mot Pegida var så mycket större än rasisternas skara. Då kan man välja att antingen acceptera det av mig skrivna ordet, eller fortsätta nästa dag att måla upp något jag uppenbarligen inte menade. Antingen för att du inte läst eller helt enkelt inte respekterar att det är jag som bör få definiera min egen uppfattning.

När vi pratar om vända ryggar så pratar vi om vända ryggar. Inte ett möte som vare sig du eller jag var närvarande vid.


Krattan använde befintlig teknik och tittade på filmen. Konstaterade att i stort sett ingen av "gaphalsarna" var vända bort från mötet.
Alltså återstår frågan.
Skulle du acceptera om exempelvis SD satte i system att på detta viset sabotera FP;s kommande valmöten?
Ja eller nej.
 
Krattan använde befintlig teknik och tittade på filmen. Konstaterade att i stort sett ingen av "gaphalsarna" var vända bort från mötet.
Alltså återstår frågan.
Skulle du acceptera om exempelvis SD satte i system att på detta viset sabotera FP;s kommande valmöten?
Ja eller nej.

Nej. Men jag skulle acceptera att de samlade stora skaror med människor som vände ryggen mot talaren och/eller buade efter varje uttalad mening. Frågan borde inte kvarstått men krattan har svårt att läsa. Nu fick du ett förtydligande till.
 
Nej. Men jag skulle acceptera att de samlade stora skaror med människor som vände ryggen mot talaren och/eller buade efter varje uttalad mening. Frågan borde inte kvarstått men krattan har svårt att läsa. Nu fick du ett förtydligande till.

"Verkligheten är rätt skön ibland." gäller alltså bara när det träffar åsiktsgrupperingar du inte gillar. För du kommenterade händelserna i Linköping. Filmbeviset visar vad du fann så "skönt" Man var inte tysta till uttalandena var klara, man skrek sig hes för att överösta och störa.
Det fann du "skönt" Sjukt!!

Rent principiellt måste jag säga att din inställning stinker.

Jag fattar helt enkelt inte hur någon som säger sig hålla liberala värderingar högt, kan sänka sig till packets nivå.
Men det är ju ditt val.....
 
"Verkligheten är rätt skön ibland." gäller alltså bara när det träffar åsiktsgrupperingar du inte gillar. För du kommenterade händelserna i Linköping. Filmbeviset visar vad du fann så "skönt" Man var inte tysta till uttalandena var klara, man skrek sig hes för att överösta och störa.
Det fann du "skönt" Sjukt!!

Rent principiellt måste jag säga att din inställning stinker.

Jag fattar helt enkelt inte hur någon som säger sig hålla liberala värderingar högt, kan sänka sig till packets nivå.
Men det är ju ditt val.....

Du är så ute och cyklar i din egen spekulation.

Jag hade inte tyckt att verkligheten var skön om rasisterna varit 500 och de andra 4 st. Det är det hele.

Resten är produkter av dina egna fantasier. Kallar du dem sjuka så är du väl sjuk, då.

Du har fått en exakt definition av vad jag menade, men jag börjar vänja mig vid att i diskussioner med dig respekteras sällan rätten att definiera sin egen åsikt. Det är tydligen dina vilda spekulationer och definitioner av min åsikt som gäller. Tråkigt.
 
Du är så ute och cyklar i din egen spekulation.

Jag hade inte tyckt att verkligheten var skön om rasisterna varit 500 och de andra 4 st. Det är det hele.

Resten är produkter av dina egna fantasier. Kallar du dem sjuka så är du väl sjuk, då.

Du har fått en exakt definition av vad jag menade, men jag börjar vänja mig vid att i diskussioner med dig respekteras sällan rätten att definiera sin egen åsikt. Det är tydligen dina vilda spekulationer och definitioner av min åsikt som gäller. Tråkigt.
Jag har frågat dig gång på gång vad du anser om händelsen som du beskrev som skön. Du har inte haft ryggrad nog i dig att rent ut förklara, utan svävat fram och tillbaka.
Sedan slant vist dina fingrar då du förklarade att de var så få..
Ja det är väl FP också.

Jag skulle aldrig sänka mig till den nivån att jag skulle störa ett FPmöte inte heller ett SD eller ett som V håller.
Jag har vuxit upp i den fasta övertygelsen att demokrati innebär att man respekterar andra partier och deras representanter även om man inte delar deras åsikter. Jag har mött den teknik du finner så skön. I Dresden där STASI svin försökte krossa demokratirörelsen genom provokationer, Jag var där då. Och alla vi som var där för att backa upp en demokratisk rörelse såg med vitglödgat förakt på dessa provokatörer.

Kan inte göra ur skillnad, accepterar inte att ändamålet helgar medlen! Vi har en demokratisk process för hur politiska möten ska gå till i Sverige. Talar du med de "höga" känningar inom FP som du säger dig att så kan de nog upplysa dig och få dig att se hur skön verkligheten är i verkligheten ;)
 
Jag har ju för bövelen förklarat exakt vad jag avsåg. Det var skönt att se att rasisterna var extremt få och motdemonstranterna så många fler.

Vari ligger problemet att jag anser det skönt att rasismen hade så få representanter på plats?
 
Jag har ju för bövelen förklarat exakt vad jag avsåg. Det var skönt att se att rasisterna var extremt få och motdemonstranterna så många fler.

Vari ligger problemet att jag anser det skönt att rasismen hade så få representanter på plats?
"Verkligheten är rätt skön ibland" Och verkligheten var så som jag beskrev den, en stor grupp människor använde sina röster för att aktivt tysta en mycket liten grupp.

Och även om jag läser som en kratta så tänker jag inte kratta manegen för din typ av hantering av oliktänkande, sorry...
Du har ju sänkt dig till den nivån som du så intensivt kritiserat och låtit medlen helga målet.
 
"Verkligheten är rätt skön ibland" Och verkligheten var så som jag beskrev den, en stor grupp människor använde sina röster för att aktivt tysta en mycket liten grupp.

Och även om jag läser som en kratta så tänker jag inte kratta manegen för din typ av hantering av oliktänkande, sorry...
Du har ju sänkt dig till den nivån som du så intensivt kritiserat och låtit medlen helga målet.

Nej det har jag inte. Du har skrivit den åsikten på mig och vägrar respektera min rätt att själv definiera min åsikt. Lågt, onödigt och trist, lbb.
 
Skulle jag hamna på ett FP möte med Jan Björklund skulle jag förvisso inte hurra men jag skulle heller inte bua och störa. Det hör inte hemma i vårt samhälle.

Jag tycker att det hör hemma att visa sin åsikt. Applådera, bua eller tystare genom ryggvändning eller banderoller. Inte störa ut möten utan bara tydligt visa vad man tycker.

Yttrandefrihet och åsiktsfrihet är grundpelare i en demokrati. Att inte få visa vad man tycker är ett sluttande plan mot ickedemokrati.
 
Nej det har jag inte. Du har skrivit den åsikten på mig och vägrar respektera min rätt att själv definiera min åsikt. Lågt, onödigt och trist, lbb.

Men du har ju definierat din åsikt, du skrev ju själv hur skönt du tyckte händelserna i Linköping var.
Och inte ens du kan väl påstå att det som hände i Linköping kom en i närheten av "Inte störa ut möten utan bara tydligt visa vad man tycker."

Så hur ska du ha det?
Är det demokrati att med tyngden av en större folkmassa "tysta" ett politiskt möte eller ej.
Var det inte det som hände i Linköping?
Och om, är livet fortfarande lika skönt?

Och kom nu inte dragande med att jag skull vilja hindra någon att framföra sina åsikter. I Linköping exempelvis så ordnades det väl ett antipagidamöte ungefär samtidigt på en annan plats.
De som stod upp för demokratin och olika åsikter kunde ju gått dit istället för att skälla med packet,
 
Nej det har jag inte. Du har skrivit den åsikten på mig och vägrar respektera min rätt att själv definiera min åsikt. Lågt, onödigt och trist, lbb.
Jag undrar vem som sjunkit lägst.
Din kommentar om att Pagida hade tystats av en folkmobb var ""Verkligheten är rätt skön ibland""

Säger nog allt egentligen ;)
 
Jag undrar vem som sjunkit lägst.
Din kommentar om att Pagida hade tystats av en folkmobb var ""Verkligheten är rätt skön ibland""

Säger nog allt egentligen ;)

@sjoberga har ju nu klargjort att kommentaren endast handlade om hur många som dök upp till motdemonstrationen samt att det inte är okej att störa ut möten. Då spelar det ju egentligen ingen roll hur den första kommentaren tolkades.
 
@sjoberga har ju nu klargjort att kommentaren endast handlade om hur många som dök upp till motdemonstrationen samt att det inte är okej att störa ut möten. Då spelar det ju egentligen ingen roll hur den första kommentaren tolkades.

Tack. Jag förstår som sagt den inledande efterfrågan från både dig och lbb av ett förtydligande om vad jag tyckte var bra (för det var ju mycket som stod om i artikeln som inte var "skönt" eller "bra" också), men förbehåller mig rätten att själv få definiera och berätta vad jag menade. Samt att inte bli överprövad av annan instans som ska bestämma att det var minsann inte det jag tycker, utan det är något helt annat.
 
Då är vi ju trots allt överens då, att störa ut en laglig demonstration är föraktligt oavsett vad man själv anser om dem som demonstrerar.
För det är ju där pudelns kärna ligger.

Även om det är vänsteranhängare, folkpartister eller Sverigedemokraterna som talar så ska man respektera det.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp