Bukefalos 28 år!

Skam på torra land...

Med andra ord, endast de som uppfyller dina krav ska få demonstrera i ditt FP samhälle.
Vart har då den liberala frihetstanken tagit vägen, du vet, Jag delar inte din åsikt men jag kämpar för din rätt att framföra den?

Min frågor är enkla
Hade Pagida hämtat in myndigheternas tillstånd?
Om svaret är ja.
Hade man då en grundlagsskyddad rätt att framföra sina åsikter?
Om svaret är ja
Är det då inte ett brott mot både demokratiska och liberala grundtankar att störa ut Pagidas möte?
Ja eller nej?

Jag delar inte Pagidas åsikter men jag anser de, liksom andra har rätt att ha sina möten ifred.
Den som ska bryta upp mötena om de inte uppfyller kraven är Polisen, inte packet.

Hur skulle du ställa dig till att SD:anhängare skulle störa ut FP möten inför nästa val, ni är ju inte så många ni heller ;)

Min observation handlade enbart om numerären som ville demonstrera mot skiten resp för den.

Sedan tycker jag att man ska ha stor rätt att framföra sitt ogillande. Utan att helt störa ut.

Jag var inte där och kan inte kommentera i detalj hur det gick till.
 
Ja , jag vet ju att jag läser som en kratta, men "Min observation handlade enbart om numerären som ville demonstrera mot skiten resp för den." kunde jag inte läsa ur "Verkligheten är rätt skön ibland." Där såg jag bara en viss skadeglädje.


Nu är det ju så enkelt med liberalism och demokrati, att man inte ska ta ställning för en åsikt, när det gäller demokratifrågor, man ska ta ställning till en princip.

Den att alla ska ha rätt att inom de av samhället givna ramarna uttrycka sina åsikter utan att störas ut.

Och du har ju tydligt talat om att du inte delar denna fundamentala (för demokratin) åsikten.

Men det är ju inte första gången en folkpartist visar att han inte respekterar andras åsikter. Var det inte i en tv;studio, någon smet ut med svansen mellan benen?
 
Ville du nåt?

Jag står för en modern, sekulär, tolerant, öppen nation där människor fritt kan bygga sina egna liv inom ramen för våra lagar, och välja, skapa själva vilka seder och traditioner man vill ha, utan en massa unkna värderingar uppifrån . En nation som ställer upp för medmänniskor på flykt.

Vad står du för?
Som en gammal lärare uttryckte en gång i tiden:
- Jag är för demokrati o tolerans!
Jag är för delade åsikter
Jag har en åsikt och ni, mina elever , delar den ;)
 
Det tydliga är att de som skriker högst och viftar med olika kort också är de som aldrig själv har egna hållbara lösningar.

Övriga EU är realistiska i mottagandet o Vi- inte. Sug på det ett tag o tänk om det är de som är kloka i förlängningen. T o m de som kommer undrar varför vi tar in så många fast vi inte har bostäder, jobb. Till de som verkligen är på flykt.

Skolan är inte bara i fritt fall utan har dålig säkerhet.
Även universitet o högskolor exkluderats från sina kontrollorgan .
En 1 år gammal artikel
"Det börjar bli alltmer klart att regeringen håller på att tappa greppet om utbildningspolitiken. På skolans område har Pisa-resultaten varit en i raden av dåliga nyheter. Andra exempel är det minskade intresset för gymnasiets yrkesprogram, de låga nybörjarsiffrorna på lärarutbildningar, den bestående sociala snedrekryteringen och arbetsmiljöproblemen bland lärare som i hög grad beror på den ökade administrativa bördan.
I dag kom ett nytt dråpslag: Universitetskanslersämbetet (UKÄ) får efter september 2014 inte längre vara medlem i det europeiska nätverket för kvalitetsgranskning, European Association for Quality Assurance in Higher Education (ENQA). Översatt till vanlig svenska betyder det att den svenska kvalitetssäkringsmyndigheten för högre utbildning efter riksdagsvalet kommer att bli utesluten ur kvalitetssamarbetet på EU-nivå."

http://hsv.se/publikationerarkiv/ar...verketklar.5.485f1ec213870b672a680004319.html
Du kommer inte ifrån FAKTA!
50 bilar brända i år bara i G-borg. På 2 mån!
Rån, även av våra gamlingar är nu vardagsmat

Varför är det så självklart för svensken att ta ”seden dit man kommer”, men sedan omvänt anse att vi själva inte ska ha några seder att presentera för andra?

Kvotering för att ge invandrarna företräde i utbildning o arbete är nu infört av Kunhke. Vill även få bolagsstyrelser att göra dito.
 
Ja , jag vet ju att jag läser som en kratta, men "Min observation handlade enbart om numerären som ville demonstrera mot skiten resp för den." kunde jag inte läsa ur "Verkligheten är rätt skön ibland." Där såg jag bara en viss skadeglädje.


Nu är det ju så enkelt med liberalism och demokrati, att man inte ska ta ställning för en åsikt, när det gäller demokratifrågor, man ska ta ställning till en princip.

Den att alla ska ha rätt att inom de av samhället givna ramarna uttrycka sina åsikter utan att störas ut.

Och du har ju tydligt talat om att du inte delar denna fundamentala (för demokratin) åsikten.

Men det är ju inte första gången en folkpartist visar att han inte respekterar andras åsikter. Var det inte i en tv;studio, någon smet ut med svansen mellan benen?

Jag delar den åsikten om rätten att framföra sina åsikter och alla närvarandes rätt att framföra sina åsikter om åsikten.

Om någon pratar rassedynga på ett torg så applåderar några få och hundratals buar eller står med ryggen mot. Helt i sin ordning. Det är inte att störa ut någons rättighet.
 
Det tydliga är att de som skriker högst och viftar med olika kort också är de som aldrig själv har egna hållbara lösningar.

Övriga EU är realistiska i mottagandet o Vi- inte. Sug på det ett tag o tänk om det är de som är kloka i förlängningen. T o m de som kommer undrar varför vi tar in så många fast vi inte har bostäder, jobb. Till de som verkligen är på flykt.

Skolan är inte bara i fritt fall utan har dålig säkerhet.
Även universitet o högskolor exkluderats från sina kontrollorgan .
En 1 år gammal artikel
"Det börjar bli alltmer klart att regeringen håller på att tappa greppet om utbildningspolitiken. På skolans område har Pisa-resultaten varit en i raden av dåliga nyheter. Andra exempel är det minskade intresset för gymnasiets yrkesprogram, de låga nybörjarsiffrorna på lärarutbildningar, den bestående sociala snedrekryteringen och arbetsmiljöproblemen bland lärare som i hög grad beror på den ökade administrativa bördan.
I dag kom ett nytt dråpslag: Universitetskanslersämbetet (UKÄ) får efter september 2014 inte längre vara medlem i det europeiska nätverket för kvalitetsgranskning, European Association for Quality Assurance in Higher Education (ENQA). Översatt till vanlig svenska betyder det att den svenska kvalitetssäkringsmyndigheten för högre utbildning efter riksdagsvalet kommer att bli utesluten ur kvalitetssamarbetet på EU-nivå."

http://hsv.se/publikationerarkiv/ar...verketklar.5.485f1ec213870b672a680004319.html
Du kommer inte ifrån FAKTA!
50 bilar brända i år bara i G-borg. På 2 mån!
Rån, även av våra gamlingar är nu vardagsmat

Varför är det så självklart för svensken att ta ”seden dit man kommer”, men sedan omvänt anse att vi själva inte ska ha några seder att presentera för andra?

Kvotering för att ge invandrarna företräde i utbildning o arbete är nu infört av Kunhke. Vill även få bolagsstyrelser att göra dito.

Så du är för en totalitär stat där bara de utpekade rätta sederna får användas, en stat baserad på religiösa axiom som grund, en stat där strukturell diskriminering betraktas som något som bara ska accepteras som naturlagar, en stat som vägrar att hjälpa medmänniskor på flykt, en stat som ska vägra internationella samarbeten?

Är det din bild av ett framtida Sverige?

Jag tycker att det låter mer som kalifatet som IS vill bygga.
 
Jag delar den åsikten om rätten att framföra sina åsikter och alla närvarandes rätt att framföra sina åsikter om åsikten.

Om någon pratar rassedynga på ett torg så applåderar några få och hundratals buar eller står med ryggen mot. Helt i sin ordning. Det är inte att störa ut någons rättighet.
Så då är det ok om SD stör ut FP;s möten då, de är ju inte så många ändå.

Oavsett om det är en flummig miljöpartist, en självgod folkpartist eller en heltokig sverigedemokrat som talar så har alla en rätt att göra det och vi, om vi respekterar demokratiska spelregler en skyldighet att låta dem tala på plats där de har tillstånd.
I det här fallet ordades ju ett antipagida möte på en annan plats. Så de som var hos Pagida var där för att störa och förstöra, knappast demokratiskt.
 
sjoberga
Nu läser jag ju som en kratta, men kan du förklara var jag hittar "Om någon pratar rassedynga "
i detta pegidas 19 punktsprogram?
"
Vad vill Pegida?

Vad vill Pegida i Dresden? Denna gåtfulla massrörelse tycks äntligen ha
släppt ett program i 19 punkter:



PEGIDA är FÖR mottagande av krigsflyktingar och eller flyktingar från politisk
eller religiös förföljelse. Detta är en mänsklig plikt

PEGIDA är föratt rätten och skyldigheten att integreras i
Förbundsrepubliken Tyskland ska skrivas in i grundlagen (fram till nu
finns det bara en asylrätt inskriven)!

PEGIDA är FÖR en decentraliserad utplacering av krigsflyktingar och
offer för förföljelse, i stället delvis förnedrande kollektivboende!

PEGIDA är för ett alleuropeiskt fördelningsnyckel för flyktingar och en
rättvis fördelning mellan alla EU-medlemsstater!

PEGIDA är för att öka stödet åt för asylsökande (idag går det 200 på
varje socialarbetare / handledare, dvs. nästan inget stöd för vissa
traumatiserade människor)

PEGIDA är för asylansökan enligt en metod, baserad på den holländska
eller schweiziska modellen.... för att möjliggöra snabb integration

PEGIDA är för ökade anslag till polisen och mot nedläggningar...


PEGIDA är för att befintliga lagar om asyl och utvisning ska tillämpas!

PEGIDA är för en nolltolerans mot brottsliga asylsökande och invandrare!

PEGIDA är för motstånd mot kvinnohatare och dem som uttrycker en våldsam
politisk ideologi men inte mot de muslimer som lever och integreras här!

PEGIDA är FÖR invandring i linje med Schweiz, Australien, Kanada eller Sydafrika!

PEGIDA är för sexuella självbestämmande!

PEGIDA är för att bevara och skydda vår kristet-judiskt dominerade
västliga kultur!

PEGIDA är för införandet av beslutande folkomröstningar i linje med
Schweiz!

PEGIDA är MOT vapenförsäljning till okonstitutionella, illegala organisationer såsom PKK

PEGIDA är MOT att tillåta parallellsamhällen / parallella
rättstillämpning i vår mitt, såsom shariadomstolar, shariapolis,
fredsdomare etc.

PEGIDA är MOT en galen "genderisering", som redan nästan tvångsmässigt,
politiskt korrekt vill göra vårt språk könsneutralt!

PEGIDA är MOT radikalism, såväl religiöst som politiskt motiverad!

PEGIDA är MOT dem som predikar hat, oavsett vilken i religion de hör
hemma!"
 
Så du är för en totalitär stat där bara de utpekade rätta sederna får användas, en stat baserad på religiösa axiom som grund, en stat där strukturell diskriminering betraktas som något som bara ska accepteras som naturlagar, en stat som vägrar att hjälpa medmänniskor på flykt, en stat som ska vägra internationella samarbeten?

Är det din bild av ett framtida Sverige?

Jag tycker att det låter mer som kalifatet som IS vill bygga.
http://www.statsskuld.com/
 
Ja då förstår jag att Sandviken tjänade så mycket på invandrarna enl. SOM-institutet. Dom försörjer sig helt enkelt själva :up:

Flera personer av utländsk härkomst är gripna i ett stort polispådrag i Sandviken just nu. Polisen misstänker både stöld och häleri men det behövs tolkar för att kunna höra de misstänkta, uppger polisen. Platsen för tillslaget är på ett hem för så kallade ”ensamkommande barn”, men det uppger inte media eller polis.


Det stora polispådraget pågår just nu på Tallbacksvägen i Sandviken där polisen utreder stöld och häleri. Detta började klockan 09:00 i morse, säger Mikael Hedström, presstalesperson för polisen i Gävle. Flera personer är gripna – exakt antal vill polisen inte uppge, och hur många som blir fortsatt gripna ”får vi se”, säger han.
 
sjoberga
Nu läser jag ju som en kratta, men kan du förklara var jag hittar "Om någon pratar rassedynga "
i detta pegidas 19 punktsprogram?
"
Vad vill Pegida?

Vad vill Pegida i Dresden? Denna gåtfulla massrörelse tycks äntligen ha
släppt ett program i 19 punkter:



PEGIDA är FÖR mottagande av krigsflyktingar och eller flyktingar från politisk
eller religiös förföljelse. Detta är en mänsklig plikt

PEGIDA är föratt rätten och skyldigheten att integreras i
Förbundsrepubliken Tyskland ska skrivas in i grundlagen (fram till nu
finns det bara en asylrätt inskriven)!

PEGIDA är FÖR en decentraliserad utplacering av krigsflyktingar och
offer för förföljelse, i stället delvis förnedrande kollektivboende!

PEGIDA är för ett alleuropeiskt fördelningsnyckel för flyktingar och en
rättvis fördelning mellan alla EU-medlemsstater!

PEGIDA är för att öka stödet åt för asylsökande (idag går det 200 på
varje socialarbetare / handledare, dvs. nästan inget stöd för vissa
traumatiserade människor)

PEGIDA är för asylansökan enligt en metod, baserad på den holländska
eller schweiziska modellen.... för att möjliggöra snabb integration

PEGIDA är för ökade anslag till polisen och mot nedläggningar...


PEGIDA är för att befintliga lagar om asyl och utvisning ska tillämpas!

PEGIDA är för en nolltolerans mot brottsliga asylsökande och invandrare!

PEGIDA är för motstånd mot kvinnohatare och dem som uttrycker en våldsam
politisk ideologi men inte mot de muslimer som lever och integreras här!

PEGIDA är FÖR invandring i linje med Schweiz, Australien, Kanada eller Sydafrika!

PEGIDA är för sexuella självbestämmande!

PEGIDA är för att bevara och skydda vår kristet-judiskt dominerade
västliga kultur!

PEGIDA är för införandet av beslutande folkomröstningar i linje med
Schweiz!

PEGIDA är MOT vapenförsäljning till okonstitutionella, illegala organisationer såsom PKK

PEGIDA är MOT att tillåta parallellsamhällen / parallella
rättstillämpning i vår mitt, såsom shariadomstolar, shariapolis,
fredsdomare etc.

PEGIDA är MOT en galen "genderisering", som redan nästan tvångsmässigt,
politiskt korrekt vill göra vårt språk könsneutralt!

PEGIDA är MOT radikalism, såväl religiöst som politiskt motiverad!

PEGIDA är MOT dem som predikar hat, oavsett vilken i religion de hör
hemma!"

http://www.metro.se/nyheter/har-kla...aren-ut-sig-till-hitler/EVHoau!cU1teDby3IVbc/

http://expo.se/2015/har-ar-rasismen-bakom-svenska-pegida_6783.html

http://www.svd.se/kultur/domd-konstgallerist-vill-ta-pegida-till-sverige_4265995.svd

http://www.etc.se/inrikes/breivikfans-och-nazister-bakom-svenska-pegida
 
Så då är det ok om SD stör ut FP;s möten då, de är ju inte så många ändå.

Vem riktar du det svaret till? Jag skrev alldeles nyss att vända ryggen till och att bua efter rasseharanger INTE är att störa ut ett möte. Yttrandefrihet ger inte rätt att oemotsagd stå och snacka rassedynga.
 
Vem riktar du det svaret till? Jag skrev alldeles nyss att vända ryggen till och att bua efter rasseharanger INTE är att störa ut ett möte. Yttrandefrihet ger inte rätt att oemotsagd stå och snacka rassedynga.
Då är det alltså ok enligt dig att störa ut ett politiskt möte bara för att man inte gillar vad som sägs.

Har grupp a har ett möte på det ena torget och grupp B ett på det andra torget så är det mao bara sabotörer som knallar över till motståndarna och istället för argument så använder man visselpipor och burop.
Är det demokrati i en FP;s ögon ;)
Hier is: Er is wieder da! ;)
 
Då är det alltså ok enligt dig att störa ut ett politiskt möte bara för att man inte gillar vad som sägs.

Har grupp a har ett möte på det ena torget och grupp B ett på det andra torget så är det mao bara sabotörer som knallar över till motståndarna och istället för argument så använder man visselpipor och burop.
Är det demokrati i en FP;s ögon ;)
Hier is: Er is wieder da! ;)

Nu verkar krattan ha läst åt dig igen.
 
Nu verkar krattan ha läst åt dig igen.
Nu får du ursäkta, men antingen gillar du att man förstör andra politiska gruppers möten eller så gillar du det inte.

Om du gillar att man stör politiska möten vars åsikter du ogillar men inte om det gäller möten vars åsikter du gillar så är du i mina ögon en liten, liten människa. Kan bara vara glad att du inte har tillgång till en stor stämpel.
Att ta striden mot intolerans och småaktighet är för mig självklar. Men att sänka mig till packets nivå och använda deras metoder, ja det håller jag mig för god för, tydligen inte du!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp