Skänkelvikning!

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Chima
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 6 479
Sv: Skänkelvikning!

Hickolena skrev:
Självklart beror det vem som sitter på hästen!.. jag rider ju inte dressyr utan westernridning och då är min åsikt att hästen ska vara ställd mot rörelseriktningen!

Ställning i rörelseriktning kallas "sluta" :smirk:

olgaklara skrev:
Ställning i rörelseriktning kallas "sluta" :smirk:
Skillnaden ligger i att i skolorna (öppna o Sluta) är hästen böjd i bålen och som ett resultat av det blir det tvärning antingen för framdelen (öppna) eller bakdelen (sluta)

Fast man kan ju faktiskt rida motställd skänkelvikning också, iof oftast i korrigeringssyfte.

Liknande trådar

Gnägg Startar nu en allmän tråd om chat gpt😅 Vet att det har varit många andra sådana här men alla har känts hyfsat specifika? Ingen bara... 2
Svar
22
· Visningar
732
Senast: mysboll
·
Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 007
Senast: cili
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men... 9 10 11
Svar
211
· Visningar
23 951
Senast: Nevermind
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 654
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka