Skapa reklamblad!

Mysaan

Trådstartare
Om jag vill skapa en reklamlapp och vill ha så längst ner på sidan så står texten på kant så man kan klippa flikar hur gör jag då? Kan man göra det i word eller behöver jag något annat program?
 
Sv: Skapa reklamblad!

Det kan du göra i word. Är det såna där riva-av-flikar med namn & telefonnummer som man ser ibland på anslagstavlor du menar?
 
Sv: Skapa reklamblad!

moiran skrev:
Det kan du göra i word. Är det såna där riva-av-flikar med namn & telefonnummer som man ser ibland på anslagstavlor du menar?
:bow: Precis sådana menar jag!
 
Sv: Skapa reklamblad!

Jag vet inte om det finns något enklare sätt, men det här är ett:
* gör en textruta (infoga -> textruta)
* markera rutan och välj att texten ska stå vertikalt (format -> på engelska kallas det "text direction", vet inte vad de översätter det med på svenska)
* Skriv det du vill ha på flikarna, ta ev. bort det nedersta ramstrecket
* Flytta ned rutan längst ned
* Kopiera hela rutan, klistra in och flytta ned brevid den tidigare.
* Upprepa ovanstående tills du har tillräckligt många flikar.
* Skriv ut och klipp. :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
287
Senast: Myrten
·
Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
722
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
835
Senast: Tonto
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 789
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp