Bukefalos 28 år!

Skapa tumbnails

T

TjejTjejen

Jag ska göra en sida med mina egna fotografier. Vill ha små bilder som man kan klicka på och då kommer det upp ett nytt litet fönster med samma bild fast större.

Hur gör man detta?
 
Du kan forminske bilder i et fotoprogram. Aller helst er nok dette en ting du i lengden ikke ønsker å gjøre manuelt. Desverre vet jeg ikke hvordan en gjør dette på Windows, men vil anta du kan lage et script eller få tak i et skript som gjør dette automatisk for deg.
 
I Photoshop kan man spara vad man gör med en bild och sen utföra det automatiskt på en serie bilder.
 
Photoshop 7

I fönstret med History/Tool preset/actios
finns under Actions en knapp som heter "New action" och en som heter begin recording.

Så man spelar in sitt handlande där och använder sedan
File->Automate->Batch, där kan man välja action och en mapp som ska påverkas etc.

Jag kommer inte ihåg exakt hur man gjorde själv men du kan säkert klura ut det. :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så less på den sida som kommer upp när jag startar hemmadatorn. Denna sida kom upp vid datorbyte. Alla dessa rutor som kommer om...
Svar
3
· Visningar
268
Senast: Shaggy
·
IT & mobiler Går det att komma i kontakt med Telia utan att ringa dem? Jag avskyr att prata i telefon men hittar inga alternativa kontaktvägar och...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 968
Senast: Hedinn
·
Hemmet Jag ska eventuellt flytta in i en hyresrätt med gigantiska fönster. Jättefin utsikt, absolut - men allt blir ju så fjuttigt i jämförelse...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 611
Senast: manda
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
323
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp