skav av tyglarna?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Anja586
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 497
A

Anja586

min häst har fått skav på halsen av tyglar. det är flätade i läder. finns det nått skydd man kan sätta på för att det inte ska bli skav?

Sv: skav av tyglarna?

ja, men de är ju stora så de flyger och flänger ju lite överallt, men det kan man ju sy om,
men jag menade mer om det finns nått speciellt man kan köpa somman inte ser lite mycket som ett stort ludd.

sy en vanlig rak tunnel av fleece så synns det knappt också ...

me bätte att det syns och är fult och hjälper än att hästen får skav..

eller?

/M

Varför inte skaffa sig andra tyglar i stället? Släta lädertyglar skaver nog inte lika mycket, men det kan hända att din häst får skav av dem med...

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
929
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Min ena häst har halstäcke på sig under största delen av vintern. Tyvärr skaver halsen av honom halva manen, detta gäller oavsett märke...
Svar
10
· Visningar
796
Senast: Marita73
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag har inte tidigare haft några större problem med skav vid skänkeln (lite nött kan det se ut på sommaren, men inte mer) men nu med...
Svar
14
· Visningar
1 177
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V