K

keresh

Jag vet att det finns många trådar om det här men jag har nu testat allt(?) som kommit upp där så nu testar jag igen,. min häst har skav framme på bogen, men bara på ena sidan, jag har testat glans, bogskydd och hela svängen.
Finns det någon som har några fler tips?
Eller vet någon varför det bara blir skav på ena sidan?
Tack på förhand..!

(skav pga täcket alltså..!)
 
En bekant till mig syr specialutformade täcken. De är enligt henne garanterat skavfria. Läs mer på http://www.goosewood.com.

Att det bara blir skav på bara ena sidan kan, som någon sa, bero på att täcket är snett sytt, men det kan ju lika gärna vara hästen som rör sig snett. Har du problem med ena sidan vid ridning så borde du nog kolla upp det... Annars är det ju bara att byta täcke och va glad :)

Mvh/Marie
 

Liknande trådar

Hästvård Nojja är bara förnamnet, testar att slänga iväg en tråd här för att försöka bli lite klokare 🙈 Herr häst hade hagrejs idag på...
Svar
8
· Visningar
789
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 676
Senast: Madalitso
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 129
Senast: Twihard
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 338

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp