Skenande stallbygge

Eftersom dom har gjort saker utan att fråga dig så får dom skylla sig själva tycker jag. Har dom sagt ett pris på 70000 kr så ska det även gälla. Men eftersom dom har behövt gjort lite extra än vad dom trodde så säg till dom att för det går du upp högst 10 000 kr. Du får 80 000 kr inte ett öre till för det har jag inte råd till säger du bara. Jag tror nog att dom godtar det. Dom jobbar ju själva svart så dom kan ju inte heller klaga någonstans. :D
Stå på dig. Jag tror att dom försöker lura dig på pengar här eftersom du är ensam. :smirk:
 
Har du ett muntligt avtal med bygg killarna så kan dom inte göra så mycke utan att du ger dom klartecken.
Det ni (svart) bestämde att dom skulle göra till det pris som ni bestämde gäller.
Övriga utgifter som varken du eller bygg killarna visste om måste ni gemensamt komma överens om.
Tillkommer det kostnader som ni inte hade vetskap om innan bygget började borde ju dom som gör jobbet prata med dej och kolla med dej om det är okej att det kommer att kosta mer.
Lite heder även bland svart jobb måste det ändå finnas!
 
den ockerränta du pratade om bör hon kunna slippa
Man kan ju hoppas det. Den egna banken brukar det vara bäst att börja i. Vill de inte, så går man till en annan bank. Det är viktigt att kunna redovisa vad man håller på med, för då så kan kan få bättre villkor.

Ett "ocker-räntelån" utan några frågor, är den sista lösningen. Men det kan man å andra sidan komma ur senare, genom att värdera stallet och låna på det, när allt är klart.
 
Ja, man kan ju vända på det.
Det är ganska lätt att blåsa byggare också.

Hävda bara med bestämdhet att de lovat att de "extra" sakerna inte skulle kosta något, utan var något som de bjöd på. Det brukar fungera ganska bra.
 
Tja, det fungerar inte riktigt så.
Byggbranchen är rena vilda västern redan i vitt tillstånd, i svart tillstånd så är det väl en djungel.
 
Oja... De och bilreparatörer *slår sig för pannan*.

Mannen som ska kolla skadorna på vår bil åker bara till EN firma fastän vi får välja var vi ska lämna in bilen. Och dit vi vill lämna ligger granne med den andra men se de går inte. Mutad eller vad...

Massor av skinn på näsan krävs!
 
Ja, vad jag vet så är detta inte bra för någon av er. Hoppas du har snälla grannar. Som inte inte vet nåt. Du kan bli anmäld. Å sånt kostar ännu mera. Men om jag var dig skulle jag bara betala dom 70 000:- som var sagt från början. Du får ha sällskap av starka män som kan stå vid din sida när du talar om det...Annars är det kört och du får snällt betala det dom begär. Men jag hade aldrig betalat mer än det som man kommit överens om,ALDRIG...
 
Jag skulle inte gå med på att betala mer än 70.000 för det du beställt (mura tre väggar och höja taket). Du har utöver det endast gått med på att även den 4:e väggen skulle göras, du får väl räkna ut ungefär vad de kostat att göra de 3 andra väggarna och räkna ut hur mycket som skulle tillkomma för den 4:e väggen. Utöver detta så är det stopp!
Jag tror byggarna är ute efter att blåsa dig, jag tycker nog hur som helst att 50.000 kr arbetskostnad jämfört med 20.000 i material känns lite skevt när det är frågan om svartjobb. Du måste ta och stoppa det här! Det känns också väldigt underligt att du renoverar innan du köper, mig veterligt så är "förköpsavtal" gällande köp av fast egendom utan verkan, är du säker på att du inte blir blåst här också?!
 

Liknande trådar

Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 302
Senast: cherie
·
Hemmet Jag och min sambo är i tagen att köpa hus. Antagligen blir det precis tvärt emot det vi hade tänkt att köpa :o Men nu till...
2
Svar
23
· Visningar
2 661
Senast: Sedna
·
L
Anläggning Har haft en kille ute från byggfirman för jag funderar på att renovera stallet. Stora problemet i nuvarande stall är att takhöjden bara...
Svar
9
· Visningar
1 677
Senast: Cyllene
·
Hästmänniskan Med anledning av citaten från en annan tråd (som ni kan läsa här nedan) startar jag en tråd med följande frågor: Vad har ert...
Svar
2
· Visningar
2 494

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp