Bukefalos 28 år!

Skendräktig tik..

SandraM

Trådstartare
Jag har en bulle tjej på 6 år, jag har bara haft henne sen hon var 5 år. Så hon har hunnit med 3 löp, och det första parades hon på. Men de 2 sista löpen har hon blivit skendräktig, förra gången tyckte jag inte det märktes mera än att hon fyllde lite ljuver och kanske var mera "mammig" och boade lite.

Men nu är hon hel knasig. Jag har en dotter på 4 månader och nu verkar de vara hundens bebis. Jag kan inte ha henne liggandes på golvet och hunden i samma rum, hon går dit och lägger upp sig precis som hon vill dia henne. Hon piper och är allmänt orolig (vilket hon aldrig är annars). Hon boar en massa, gräver snart sönder soffan :/

Lite mat och mer motion, men det verkar inte hjälpa. Finns det något man kan ge för att hjälpa henne att komma ur detta eller är det bara att härda ut? Jag vill ju inte att hon ska må dålig heller. Det är alltså första gången jag upplever att detta är jobbigt för henne... Vad ska/kan man göra för att hjälpa henne??
 
Galastop, droppar från vet. Det hjälper mot både fysiska och psykiska skendräktighetsproblem!
 
Mindre mat, mer motion, se till att inte ge henne möjlighet att bädda osv. Verkar hon ha det jobbigt så kan du prata med veterinär som skriver ut galastop
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
690
Hundhälsa Min tik på ett och ett halvt år har precis haft sitt andra löp och är nu även skendräktig för andra gången. Vi hade från början inte...
Svar
17
· Visningar
2 463
Senast: attheedge
·
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 378
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
15 181
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp