Skev Wintecsadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare szandra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 140
S

szandra

Hej, jag undrar ifall någon annan har varit med om att en ny sadel varit skev? Köpte min wintec allroundsadel förra året och har ej använt den mycket pga hästens skada. En intruktör tyckte att jag satt lite sett och då tog vi en närmare titt på sadeln och kom fram till att sadeln var sned! (Jag har ej tappat sadeln eller gått omkull eller nåt)

Mvh Sandra:bump:

Sv: Skev Wintecsadel

Gå till en sadelmakare eller en återförsäljare av wintecsadlar och be dem kolla upp sadeln. Tyvärr är nackdelen med wintec att de tydligen relativt ofta har fel knutna till de utbytbara järnen. Under mina 7 år med wintec har jag haft tre trasiga skruvar och nu senast har min sadel precis kommit hem efter att jag fått den reparerad då båda ortspetsarna (stavas?) hade skadats. Tråkigt på en annars mycket bra sadel, men är man bara medveten om problemet så kan man hålla koll lite själv.
Hon som jag pratade med nu senast rekommenderade att man ungefär en gång i halvåret öppnade upp sadeln och kontrollerade att allt satt rätt, oavsett om man inte behöver byta järn.

Sv: Skev Wintecsadel

Det lät ju inte så bra, dock så är jag ju väldigt nöjd med passform och hur hästen har reagerat på sadeln, jag har lämnat in sadeln, och hoppas på att få igenom det som en reklamation, får helt enkelt hålla lite extra koll i framtiden....

Mvh Sandra

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag hyr ett hus där det står ett stall, stallet hyrs ut av hyresvärden och jag hjälper till med skötseln av hästarna mot lägre...
Svar
19
· Visningar
5 799
Senast: Glimra
·
Ridning För en tid sedan fick jag en förfrågan om jag kunde tänka mig att provrida en ponny för de ville se om han kunde gå under ryttare över...
Svar
7
· Visningar
1 619
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 594
Senast: Magiana
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i... 2
Svar
25
· Visningar
4 507
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka