Skicka med dyra selen med foderhästen?

Sv: Skicka med dyra selen med foderhästen?

Jag håller med dig där. Det är främst däckelgjorden jag tänker på då. Den är cirka 1,5 cm bred och endast ett "lager" läder. Jag föredrar runt 2,5 cm med dubbelsytt läder, gärna med nylon mellan.

Sv: Skicka med dyra selen med foderhästen?

Jag skulle gärna köpa en likadan sele som den jag har, den är rejäl, men kommer inte att ha råd med både det och en ny rockard i vår/sommar. Jag får läsa igenom alla gamla sel-trådar och försöka hitta något som kan passa oss till en mer rimlig penning.

Antagligen blir det unghästen som kommer att få ärva Senator-selen eftersom den är för kraftig för lill-shettisen, inte att den inte går att spänna in och anpassa, men han skulle nog trivas bättre i något lite nättare. Alla remmar är så kraftiga och breda att det ser ut att passa en B-C ponny bättre, om det inte vore för längden på dem.
Aldrig är man nöjd ;)

I dag ska han i alla fall få jobba lite, vi ska hämta en rundbal hö från vår granngård. Tur att grusvägarna inte är isiga här, jag kollade i morse, för oskodd som han är hade det inte gått annars. Man får passa på när sambon är hemma så vi är två som har koll på ekipaget! :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 679
Senast: Angel
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
25 325
Senast: cirkus
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de... 15 16 17
Svar
320
· Visningar
27 579
Körning När skattepengarna kommer ska det införskaffas en ny rockard till min lilla shettisfröken. Frågan är vilken jag ska köpa? Tidigare...
Svar
4
· Visningar
2 475
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V