Skicka paket till Norge

Lena Furberg

Trådstartare
Jag ska skicka ett litet paket till Norge, väger c:a 1,8 kg max och är inte stort. Men posten tar 225:- kr i porto (skickats som "brev") och 350:- tror jag som paket!! :eek: Det är lika mycket som paketets innehåll är värt!

Finns det alternativ? Nån som vet?

Sv: Skicka paket till Norge

Jag beställer regelbundet te från Storbritannien och det levereras med DHL, vilket inte alls är så där dyrt... Så jag skulle definitivt kolla med dem och övriga som Roxer tipsat om!

Min son arbetade i Norge ett tag och jag brukade skicka paket med Schenker,mycket billigare än posten och dessutom bättre eftersom man kan följa paketet hela vägen eftersom man får ett paket ID

Jag säger som övriga, kolla med de privata fraktbolagen. Posten är hutlös...

KL

Schenker skickar inte utomlands, mig veterligen. Om man inte kan skicka det som företagspost. Som privatperson verkar det vara Posten som står till buds som billigaste alternativ.

Tänk på att ett brev får vara max 90 cm om man räknar höjd/bredd/längd. 91 cm och det ska gå som paket.

Jag har skickat *massor* av paket och brev utrikes och portot är mördande. :(

Glömde... Är brevet skrymmande, dvs mer än 3 cm tjockt så måste man lägga på 12:- i avgift.

KL

Schenker skickar inte utomlands, mig veterligen. Om man inte kan skicka det som företagspost. Som privatperson verkar det vara Posten som står till buds som billigaste alternativ.

Tänk på att ett brev får vara max 90 cm om man räknar höjd/bredd/längd. 91 cm och det ska gå som paket.

Jag har skickat *massor* av paket och brev utrikes och portot är mördande. :(

Jo schenker skickat utomlands men bara inom EU, vilket kan ställa till det med Norge.

Schenker skickar visst utomlands, jag har själv transporterat import- och exportgods för dem på mitt återkommande sommarjobb. De har även "parcel", dvs småpakettransporter som går utomlands.

Och jodå, man kan skicka även till Norge, både privpak och större sändningar.

Liknande trådar

Äldre Jag är väl sist på bollen, nära nog. :p Har idag gjort min första beställning från annat land, en sent påkommen julklapp som självklart...
Svar
8
· Visningar
6 714
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med... 11 12 13
Svar
244
· Visningar
31 091
Senast: EmmaW
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 626
Senast: moonstruck
·
Hästhantering Står i valet & kvalet, står i ett stall idag där jag trivs väldigt bra för övrigt men har nu fått erbjudande om ett annat. Är lite...
Svar
3
· Visningar
1 229

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka