Bukefalos 28 år!

Skidhjälm som ridhjälm

Buongusto

Trådstartare
Såg igår två islandsryttare som red med skidhjälmar i stället för vanlig ridhjälm nu när det är blåsigt och kallt.
Någon mer som gör det?
 
Ja, jag tyckte det verkade bra. Skidhjälmar är varma och sköna samt många av dem har Mips idag. De är ju dessutom konstruerade för att ta emot smällar i fart och skyddar bakhuvudet.
 
Jag red med min moppehjälm i början. Hade importerat ett sto från Island 1987. Hon var ovan vid cyklar, barnvagnar, moppar och självklart skogen och jag var orutinerad så jag datt i backen då och då. Tänkte att den skyddar bättre än en vanlig, billig ridhjälm och en dyr hade jag inte råd med.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är på jakt efter en ny ridhjälm då den jag har nu har alldeles för dålig ventilation! Min upplevelse är att många...
Svar
3
· Visningar
286
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 961
Senast: MimmiNO
·
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
699
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
Svar
3
· Visningar
249

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp