skiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitsadlar.

misan

Trådstartare
eller skiiiitföretag, nu är jag rejält less på detta!
valde med omsorg innan jag till slut beställde min bomlösa sadel.
efter att ha väntat i 4 mån fick jag till slut en annan sadel, min kom aldrig från leverantören... jag fick den i ett dyrare material och fick med ett schabrak som plåster på såren, det enda var att den var i fel färg men det spelade ingen större roll.
nöjd med detta ända tills vi upptäckte att gjordstropparna var spruckna mellan hålen på de 5 yttersta hålen... helt klart nåt att reklamera tyckte vi, sadeln var ju ny! och edtta såg ut som något som skulle hända ett torrt, gammalt uttorkat läder.
och här var det inga problem, jag fick göra en ny beställning på sadeln jag först skulle ha.. har väntat några veckor men i fredags kom sadeln. hämtade ut den idag och syrran konstaterade först att den var lite "bubblig" på ena sidan. som att undersidan var för litet för ovansidan.. jaja, vi var trötta efter en lång helg i fjällen och lade ner sadeln i kartongen igen för att kolla mer imorrn. men lite senare tog jag upp den för att visa bubblan för mamma, och såg då att bakvalvet är snett........ har mätt och mätt för jag vill inte det ska va sant, men det syns med blotta ögat och måttbandet instämmer..
en snedhet som jag upptäckte utan att jag ens tittade efter det liksom... är sååå :devil: :devil: just nu! och tänker att ok, jag skickar tillbaka den här och behåller den jag fick innan, som bara är lite sprucken mellan hålen längst ner på stropparna...

vad skulle ni gjort?!

Sv: skiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitsadlar.

Har du ingen sadelmakare i närheten som kan byta ut stropparna på leverantörens bekostnad?

Jag har gjort det jobbet flera gånger åt kunder som har beställt saker som inte har hållt måttet. Du ringer och kommer överens med leverantören och sedan går du till sadelmakaren och får jobbet utfört. Du betalar sadelmakaren och får ett kvitto som du skickar till leverantören och leverantören ger dig pengarna du ligger ute med.
Detta är jättevanligt och de flesta leverantörer går med på det eftersom det sparar dem mycket tid och pengar.

apo

Vad är det för märke?
Låter konstigt att det ska ta en sån tid...

Jag hade inte behållt någon! Begär en ny som är hel, i rätt färg!

Vad är det för sadel/företag?!?
PM:a gäran om du inte vill skriva här..

Skicka tillbaka bägge och begär pengarna tillbaka, Beställ sadel från en annan leverantör, så det blir riktigt gjort. Ska man rida sin häst på ett riktigt, seriöst sätt så kan man inte hålla på och trassla med halvdana saker från oseriösa leverantörer, köp från bra seriösa företag i fortsättningen. Lycka till!

Har du ingen sned häst då? :D Nej, förlåt. Men det var ju dumt. Det är sådana där saker man blir så less på alltså, dålig kvalité är verkligen ingen höjdare, jag vet hur det är. Tur att min bomlösa inte är sned eller sprucken i alla fall. Nåja, sprucken var den i alla fall inte när jag fick den :angel: Måste verkligen börja ta bättre hand om gjordsstopparna... Men i alla fall, så där ska det ju inte få vara >.<

Vill gärna också veta vilket märke det är på sadeln... PM:a gärna

Vill också gärna veta märke på sadeln..
Vi funderar på att börja sälja sadlar och vill INTE ta in något som inte är något att ha.
mvh El

Jag hade nog skickat tillbaka sadeln/sadlarna och bytt återförsäljare.
Fast det beror väl på vilken sadel du har valt om det finns bara en eller flera som säljer den.
Köpt min sadel från Stall Vrå och jag rekommenderar dem utan att tveka det minsta. SUPER service! :bow:

Jag har oxå köpt mina sadlar på stall vrå och de har den bästa servicen :D

företaget har hjälpt mig hela tiden utan att klaga, de var lika arga som jag att den jag först beställde aldrig kom, men vad göra om den inte kommer från leverantören liksom.
jag fick då en dyrare variant istället, plus ett schabrak och var väldigt glad över det. hade varit helt nöjd om den inte visat sig vara sprucken mellan några hål som sagt.
jag fick chansen att beställa en ny igen, och nu var det fel sadel som hade kommit till mig för jag skulle ha en detalj som saknades på denna. fast att den var sned var inte så snyggt direkt...
hur som helst så skrev jag och berättade och vi kom överens om att jag behåller den dyrare jag fick och ska fixa stropparna och de ska stå för det.
så egentligen har de bara hjälpt mig hela tiden och försökt ordna allt till det bästa.
det är torsion det gäller.. det lustiga var att jag valde dem eftersom jag hört så lite dåligt, i stort sett ingenting, och så händer allt det här..:confused:
många har ju skrivit och berättat om t.ex. knights-sadlar som varit sneda och åter sneda så en sån avstod jag från. ville speciellt ha light-modellen och den finns ju bara hos torsion, plus att de som sagt skulle vara bra.
och bra service har det faktiskt varit på ett sätt, men lite väl mycket otur har jag haft tycker jag...

Har oxå varit med om ett företag som skickade sadlar som det var fel på... först en som var jätte jätte sne (?) sen en som var ganska sne. Gav upp, tänker inte beställa något därifrån, fast dom var trevliga... kan undra om det är samma företag....

Ännu en orsak till att undvika bomlöst! Köp en vanlig normal lädersadel med bom så är dina problem lösta!
:banana: :banana: :banana:

Och vad kom detta utlåtande ifrån? Vad är det för negativt du hört om bomlöst? Och VAD är det som säger att en bomsadel är bättre än en bomlös?
Har varit med om betydligt fler BOMSADLAR som har varit sneda, lång leveranstid, gått sönder efter väldigt kort tid etc än bomlösa med samma problem, även om man räknar i förhållande till antalet exemplar jag sett av vardera sort.

Lägg då även till att den bomlösa sadeln faktiskt passade från början, något som de uppemot 20 bomsadlarna inte lyckades med...

poloplayer skrev:
Ännu en orsak till att undvika bomlöst! Köp en vanlig normal lädersadel med bom så är dina problem lösta!

:rofl:

*Host*

poloplayer skrev:

Jag tror jag (dör) liksom...hmmm....:rofl:

Vad är dom andra orsakerna då?

Jesus.... Undra vad jag, Kitten och alla andra som letat vanliga bomsadlar i mängder med år egentligen har hållit på med - det är ju bara att välja en, vilken som helst, så löser sig allt! *ironi*

Liknande trådar

L
Utrustning Satt och tittade på annonser tidigare idag och får se en konstig annons, någon ger bort en ny dressyrsadel.. där står följande: Mycket... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 613
Senast: flickancarra
·
F
  • Låst
Utrustning jag lånade hem en knights bomlös nu av en granne, har ridit i den 3 ggr o paden har legat sig fel flera gånger trost justeringar. idag...
Svar
6
· Visningar
976
Senast: palle
·
Utrustning Har varit på jakt efter en ny sadel ganska länge nu så igår var jag i en av stans lite "finare" ridsportbutiker för att se om jag kunde...
Svar
9
· Visningar
1 277
Senast: C_L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka