Skillnad mellan Horseware-täcken

Corax

Trådstartare
Jag har ett Amigo 12 plus 250g (vanligt med hals och V-spänne)och ett Rambo Duo 100g (även det vanligt med hals och V-spänne).
Båda dessa sitter likvärdigt och hästen hade kvar manen i våras och inga bogskav. Hon var aldrig sur med dessa...
Nu vill jag ha ett 0g och kollar på Rambo Wug.
Hur är det i passformen och är det större risk att det trycker på manken?
 
Jag har ett Amigo 12 plus 250g (vanligt med hals och V-spänne)och ett Rambo Duo 100g (även det vanligt med hals och V-spänne).
Båda dessa sitter likvärdigt och hästen hade kvar manen i våras och inga bogskav. Hon var aldrig sur med dessa...
Nu vill jag ha ett 0g och kollar på Rambo Wug.
Hur är det i passformen och är det större risk att det trycker på manken?


Finns typ tusen trådar i ämnet gällande HWs olika modeller ...👍
 
Jag tycker WUG är tajtare i bogen än de du nämner innan och då kan man behöva gå upp en storlek.

På min häst passade WUG inte alls... de snurrade o satt för tajt i bogen. Tror hon hade en ganska djup bog.. :confused:
 
Rambo wug är lite smalare i bogen än original. Det sitter perfekt på min Trakehner, fast han använder original också utan problem.
Han får lite tunnare man precis vid kanten på täckena vid frekvent dåligt väder. Framför manken med original och halvvägs fram på halsen med wug men inget tryck på manken.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
837
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej ni med mer koll än mig! Är på jakt efter ett ca 100g täcke till varmblodstravarn. Mailade S-gård med bilder och fick Rhino som rek...
2
Svar
25
· Visningar
2 922
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Letar 0g-50g regntäcke till ett kraftigt halvblod med hög manke, något låg halsansättning och mycket bog. Hon funkar inte i Amigo Hero...
Svar
6
· Visningar
1 120
Senast: Jeps
·
Utrustning Förutom lite skav på den tjocka sommarmagen tycker jag att Rambo Protector har suttit bra på min häst (hade dock önskat att flughuvans...
Svar
12
· Visningar
880
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp