skillnad på charles owen hjälmar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare tussan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 119
T

tussan

Tjena!
Dottern provade en charles owen john whitaker hjälm stl. 55 som hon tyckte var skön.Vi beställde en till henne men det fanns bara den nya modellen som heter wellington classic men som skulle vara identisk med whitaker hjälmen bara det att samarbetet med john hade avbrutits och inte fick ha hans namn längre. Så allt väl, men när hjälmen kommer känns den inte alls som den hon provade, den känns större och inte lika bekväm:mad: . Vet någon om det är någon skillnad och i såfall vad. Tack på förhand!!

Sv: skillnad på charles owen hjälmar

Det är bara loggan bak på hjälmen som skiljer dom åt, annars är dom likadana.
Kan ju vara så att den din dotter provade var ett utsällningsex, som flera provat, och att den då töjt sig åt något håll litegrann.
Har själv en wellington, och den känns precis likadan som den jw:n jag provade i affären

Sv: skillnad på charles owen hjälmar

Jag har just fått min Wellington och när jag köpte den så provade jag en JW. JW i strl 57 precis som i JWn. Wellingtonen satt inte alls lika hårt som JWn gjorde utan passade utmärkt.
Så Wellington är alltså lite större än JW, fast precis lika sköna :love:

Liknande trådar

Utrustning Ja, finns det ett sådant (i form av en godkänd ridhjälm, med nuvarande övergångsbestämmelser och hela fadderullan..) ? Jag kom just hem... 2
Svar
26
· Visningar
3 480
Senast: troxel
·
Utrustning Vad skiljer egentligen dessa hjälmar åt? Förutom det uppenbara autografen-snörningen? Och skiljer sig storlekarna någonting åt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 031
Utrustning Jag ska köpa en ny hjälm och jag har redan John whitaker hjälmen och jag vill ha en lika dan. Jag har kikat på sidor från uk men hittar...
Svar
7
· Visningar
3 445
Senast: Saigon
·
Fälttävlan Jag hade tänkt beställa hem en Charles owen 4star hjälm från en butik i England. Jag har sen tidigare en Charles owen Wellington...
Svar
0
· Visningar
3 310
Senast: Panter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka