Skillnad på hackamore och hackamore...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare hopp_o_galopp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 2 519
Sv: Skillnad på hackamore och hackamore...

Jag föredrar att ha hacken lite högre upp. Har sett en del som har hacken nästan nere vid näsborrarna och det tycker inte jag om.

Jag tror att dom tycker att det är obekvämt att ha det på den lilla "benpiggen" som sitter längre ner på nosbenet.

juvelen skrev:
Jag föredrar att ha hacken lite högre upp. Har sett en del som har hacken nästan nere vid näsborrarna och det tycker inte jag om.

Jag tror att dom tycker att det är obekvämt att ha det på den lilla "benpiggen" som sitter längre ner på nosbenet.

Jo de e klart det får ju inte sitta för långt ner och inte för högt upp... svårt det där att få det att sitta bra när man inte är van att använda det. Ska mest använda det när jag är ute på långtur så jag slipper tränsa av och på och ha med mig grimma å sånt när hästarna ska få dricka och äta så.

Kan du inte lägga in en bild på hur du har din hackamore?

Heheh... hon har ju redan gjort det :angel:

Har just nu ingen bild på engelska hacken, hur högt/lågt jag har den.

Ahaaa... Just det. Det var ett engelskt hack du frågade om! :idea: Sorry. :crazy: :p Jag har en bild på hur jag har mitt engelska hack. Ursäkta den dåliga kvaliteten :o och vinkeln kan göra att det ser ut att sitta lite lägre än det gör, men du ser på ett ungefär iaf. Den sitter på hennes bredaste nosparti.

hack.jpg

hopp_o_galopp skrev:
Ahaaa... Just det. Det var ett engelskt hack du frågade om! :idea: Sorry. :crazy: :p Jag har en bild på hur jag har mitt engelska hack. Ursäkta den dåliga kvaliteten :o och vinkeln kan göra att det ser ut att sitta lite lägre än det gör, men du ser på ett ungefär iaf. Den sitter på hennes bredaste nosparti.

hack.jpg

Tackar så mycket :) Det var ungefär så jag hade tänkt mig att det skulle sitta så skönt att få det bekräftat att jag inte är helt ute å cyklar :)

Liknande trådar

Utrustning Nu blir jag lite osäker. Mest på grund av att remontgrimmorna inte är (men på väg igen) så populära mer. Hur påverkar de hästen jämfört...
Svar
12
· Visningar
2 027
Senast: Líf
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just... 2
Svar
30
· Visningar
5 111
Senast: TinyWiny
·
Hoppning Är ju egentligen en inbiten dressyrtant, och håller på med det allra mest. Men ibland får jag mina "ryck" och sätter upp lite småhinder...
Svar
5
· Visningar
3 493
Senast: Bison
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så... 2
Svar
22
· Visningar
4 360

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka