skillnaden på..

Sv: skillnaden på..

*Svar till alla*

Jasså, det hade jag ingen aning om... :eek:

Var helt säker på att pullarnosgrimma och dressyr var BIG no no. :o

Delvis KL

Jag kan ju på sätt och vis förstå att man tillåter mer avancerade hjälpmedel, när man en gång började tillåta aachengrimman. Skillnaden mellan den och pullargrimman är ju inte jättestor egentligen.

Vid lite eftertanke är ju faktiskt pullargrimman mer hästvänlig än aachengrimman när man drar åt den för kung och fosterland, vilket ju tyvärr är rätt vanligt inom dressyren.

Så tja, jag är kluven... :cool:

Är det bara jag som sitter och läser TR som nöjesläsning :angel:?

Ledsen att jag går ifrån ämnet lite..

Jag kan tycka att det är ganska roligt om man tittar på pannbandsbiten där det står såhär:
"Pannbandet skall vara av läder, får vara av annan färg än tränset och smyckat med
en diskret dekor."

Vet inte vad ni tycker men jag anser att man inte riktigt kan klassa swarowskipannbanden som pannband med "diskret dekor" :D

Är det bara jag som sitter och läser TR som nöjesläsning :angel:? Nej, men jag tycker också bilderna är otydliga, men jag har hört väldigt många som tolkat det som pullargrimma, och därför gör jag det med. Men som någon sa... vi får väl se när säsongen kommer igång på riktigt.

hehe, jag brukar också läsa TR endast för nöjesskull, har sträckläst TR I ca 10 gånger... började redan som 15 åring :D

Några månader senare än tråden var aktuell MEN till de som inte redan har märkt/luskat ut/fått reda på, så är det inte tillåtet att tävla med pullarnosgrimma med ringar. Den andra modellen är däremot tillåten!

Jag har varit i kontakt med förbundet direkt, kan ju hoppas på att de gör ett förtydligande angående det, lite nya illustrationer vore ju på sin plats!

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 202
Senast: Capybara
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
870
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
441
Senast: Emuliiaa
·
Ridning Hejsan! Jag och min ponny tävlar fälttävlan där dressyren inte är vår starka gren, ponny ser inte meningen med att gå i form😅. Just nu...
Svar
2
· Visningar
597
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Dalmatiner
  • Valp med diarré?