skillnaden..

mag

Trådstartare
på förbygel med martingal och bara en martingal undrar jag över ???? Vad är vettigast att skaffa ???
 
MArtingalen har du för att hästen inte ska slå upp huvudet och krossa näsan på dig. Förbygeln gör att sadeln inte åker bak, man kan kombinera den med en martingal som då inte är löpande.
rätta mig gärna om det är fel!!
 
Det är oftast löpande martingal även i förbygelvarianten, om du med löpande menar att tygeln löper fritt genom ringarna.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hur stor och vilka skillnader är det egentligen mellan en tik och en hanhund? För och nackdelar? Har bara haft tikar men är i valptagen...
2
Svar
31
· Visningar
2 455
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej, tycker ni det skulle vara konstigt att ha förbygel även att hästen inte behöver? Min ponny har en vanlig martingal, men när hon rör...
2
Svar
34
· Visningar
2 574
Utrustning Hej Tycker jag har googlat och googlat, Letar ny transport o h är inne på en beg boj med sadel kammare. Men nu finns det 216 och 220...
Svar
8
· Visningar
1 166
Utrustning Behöver ev köpa ny padd och blivit tipsad om foampadd typ ogilvy eller snarlik. Ser att både Börjes och Hööks har nåt liknande, någon...
Svar
7
· Visningar
644

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp