sko med sulor

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare vigmir
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 779
V

vigmir

Jag vet inte om det finns någon tråd om sulor innan. Jag har aldrig behövt ha sulor på mina hästar men efter diverse hovproblem så har min häst fått prova equipak. Hon trivs jättebra med dom. Funderar på om hon ska få ha sådana i fortsättningen. Jag vet att dom kan bli lite "bortskämda" av dom men hur blir hovens hälsa av att ha dom jämt? Är det någon skillnad mellan equipak och andra sulor när det gäller hovens hälsa. Många hästar har ju sulor jämt. Det skulle vara intressant att veta varför man väljer som man gör (om man använder sulor alltså) Jag menar vad om man har hårda sulor eller lite mjukare, vad man har mellan sula och hov osv. I vårat fall är det inte aktuellt med en "vanlig" sula men det skulle ändå vara intressant att veta

Sv: sko med sulor

Min gamling hade sulor jämt pga extrem plattfothet. Hennes hovar blev inget annorlunda med sulor, antagligen för att jag hade så kort skoperiod..max 4 veckor emellan. Jag hade mjuka sulor, det räkte. Min kompis fd fullblod var extremt plattfotad han med. Klarade ingenting han hade stålsulor...eftersom han var så känslig.

Liknande trådar

Hästvård Kan vara en orimligt paranoid fråga, men jag har gått och tänkt på det några veckor nu. Min häst är inne i en period med rätt många...
Svar
3
· Visningar
1 124
Senast: EmmaN
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 342
Senast: Edla
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 182
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
2 967

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Shop to you drop, del 4
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka