S
soffii
Min ponny har gått barfota hela sommaren men nu ska vinterskorna på till vintern. Problemet är att hon var ganska ordentligt halt på ena bakbenet igår på dagen, det var lite bättre idag men hon haltar ganska kraftigt ännu.
En teori som jag tror det kan bero på är att hon står ute dygnet runt ännu och natten till igår var det ordentligt fruset i marken så ifall hon skulle ha trampat snett eller på något hårt då hon är oskodd ännu och ganska känslig i hovarna när det blir hårt i marken. Annars har hon fått en ny hagkompis, men jag tror inte det beror på det då de kommer bra överens.
Hovslagaren är beställd nu till fredag, men kan jag sko henne då hon är halt?
Till när det blir ganska stor omställning från barfota till vinterskor med broddar. Skulle ändå vilja göra det så hon slipper gå oskodd om det ska börja frysa på igen!
En teori som jag tror det kan bero på är att hon står ute dygnet runt ännu och natten till igår var det ordentligt fruset i marken så ifall hon skulle ha trampat snett eller på något hårt då hon är oskodd ännu och ganska känslig i hovarna när det blir hårt i marken. Annars har hon fått en ny hagkompis, men jag tror inte det beror på det då de kommer bra överens.
Hovslagaren är beställd nu till fredag, men kan jag sko henne då hon är halt?