Bukefalos 28 år!

Sköldkörtelproblem och gravid

anonyma

Trådstartare
har i flera år kämpat med högs sköldkörtelvärden, dock har de alltid varit precis på gränsen så blivit skickad på nya blodprov (har gått upp nästan 20 kg på två år trots aktivt liv och rätt normal kost)

nu ÄNTLIGEN kommer jag få hjälp, värde låg i torsdags på 5,3 så läkaren skulle ringa på måndag för vilken dos jag skall börja äta *gör glädjedans*. är i vecka 8+3 idag

men funderar hur de kommer påverka mig att äta medicin, hoppas ju att de skall påverka vikten, samtidigt som jag hört att de inte är bra att gå ner i vikt som gravid. läkaren vill få ner värden till 3 men jag har läst att de bör ligga under 2,5? finns det någon bra studie på de som man kan ta med.
 
Jag har underfuktion pa sköldkörteln och Haschimotos, det upptäcktes när jag var gravid med mitt andra barn (i ungefär samma vecka som du). Jag har inte gatt ner ngt i vikt sen jag börjde med medicinen, tvärtom.

Enligt min läkare skulle värdet ligga runt 1 när jag önskade bli gravid annars är runt 2 ok men hur värdet ska ligga verkar finnas manga asikter om.
 
På mig hittade de det efter jag fått barn. Har nog gått med höga värden i flera år. Har gått upp 25 kg i varje graviditet trots normal kost och har fått kämpa som en idiot för att gå ner kilona igen. Har fortfarande 9 kg kvar att tappa efter dottern som är ett nu. Tycker inte det hjälpt viktminskningen jättemycket, men jag har blivit mycket varmare och på bättre humör;)
 
Jag kommer inte ihag hur jag började men 100 direkt later väldigt mycket.
Vad har du varit hos för typ av läkare?
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 317
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 197
Senast: Bapelsin
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 656
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 184
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp