Sköna sängkläder?

cherie

Trådstartare
Jag hade för mig att jag redan sett en sån här tråd för ett tag sen, men gick bet på sökfunktionen.

Vi vill införskaffa nya sängkläder och vill ha lite lyxig känsla då! Vad har ni för tips på sköna sängkläder som ger lite hotellkänsla? 😍

Både budgettips och mer premiumvarianter är välkomna!
 
Jag gillar inte hotellsängkläder men jag gillar Finlayson, de har bra kvalitet till rimliga priser.
 
@svea Ja, jag har ett set från dem och det är trevligt!

Men kom på att jag gärna önskar även t.ex. tryckknappar (el liknande) nedtill så inte täcket ramlar ut. Det är inget måste, men ett plus...
 
Omodernt svar. Men vi har haft en del olika lyxversioner med egyptisk bomull, satin och liknande. Överlägset skönast är ju bäckebölja! Märke spelar ingen roll :D
 
Hotellsängkläder brukar vara i bommullssatin.
Jag har själv sängkläder från Odd Molly, finns tyvärr inte mer men de har bra känsla och är i satin.
Nadia Wedins från Hemtex, superfina mönster men blir lite statiska så faller tyvärr på känslan.
Ikea - värsta överraskningen om man inte köper de allra billigaste, har köpt till stugan och de känns som om man får väldigt mycket för pengarna, har dessutom köpt när de haft erbjudande. Jag har Jättevallmo och Bergpalm och på vintern Stävmal i Flanell.
 
Mina favoriter är Grand Design (svenskt märke). Min uppsättning i percale kommer jag gråta om de förolyckas, och satinlakanen är också väldigt mjuka. :love:
 
Jag skulle vilja ha sängkläder i mjukt tyg. Mycket är väldigt strävt mot huden.

Jag använder enbart textilier som är riktigt mjuka eller släta mot huden, och tycker att lakanen jag nämner ovan är helt outstanding! De har två kvaliteter på sin percale, den jag har är den med en trådtäthet på 220. Den blir allra bäst om den manglas, men blir slät och len även om man bara hängtorkar.

I budgetsegmentet tycker jag faktiskt att ikeas satin är rätt schysst (nattjasmin), men de måste sträckas ordentligt innan man hänger dem för att inte skrynka för mycket.
 
Jag drömmer om sängkläder I linne från Pigletsinbed, men ett set går på circa 5,000 sek, så än sålänge dagdrömmer jag
 
Jag hade för mig att jag redan sett en sån här tråd för ett tag sen, men gick bet på sökfunktionen.

Vi vill införskaffa nya sängkläder och vill ha lite lyxig känsla då! Vad har ni för tips på sköna sängkläder som ger lite hotellkänsla? 😍

Både budgettips och mer premiumvarianter är välkomna!
Newport hade underlakan som var helt ok :)

Men du får kanske förtygliga vad som är lyxig känsla. Själv avskyr jag satin och mjuka sängkläder, tycker om gammeldags bomull gärna lite stel. Newportlakanen är tyvärr inte riktigt stela nog för mig, men väldigt tättvävda.
 
Alva linens lakan är ljuvliga. Ekologisk bomull som är mjukare än några andra lakan jag använt. Kan rekommendera Alva!! Kostar lite extra men det är de värda.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Som många här inne vet så skilde jag mig för drygt 1 år sen. 1 år som på flera sätt varit tuff, övermäktigt men också otroligt nyttigt...
Svar
14
· Visningar
1 226
Senast: Kakis
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 098
Senast: Whoever
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
604
Senast: valy
·
Kropp & Själ TW = Trigger warning för psykisk ohälsa. Jag tog äntligen kontakt med kuratorn på vårdcentralen för ett tag sen. Som liten hade jag...
Svar
2
· Visningar
1 080
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp