F

fridaren

Hur kan man mäta skönhet? Vad är skönhet för er? Hörde igår från några killar att de först tog hänsyn till tjejens intressen och hur hon är och sen går de på utseendet i andrahand. Men det kan ju aldrig stämma, för då fattar jag inte varför jag inte får träffa fler killar. Klart alla först går på utseendet!?
 
Sv: Skönhet

Klart alla först går på utseendet!?

Absolut första intrycket är utseendet. Men sen är personen i sej mer intressant om man inte talar för one night.
Inte många personer vill vara med en snygg person som inte har annat som passar in i ens eget liv eller har rätt personlighet. En snygg person kan snabbt bli oattraktiv och en mindre snygg person kan bli tokhet med rätt personlighet.

Sen är det kemi som har stor betydelse. Jag föll pladask för min nuvarande sambo utan att ha hört honom prata. Jag va upp över öronen förälskad i 4-5 månader innan vi faktiskt pratade. Han kände detsamma för mej fick jag veta sen:D. Vi firar 13 år i år.
 
Sv: Skönhet

Absolut första intrycket är utseendet. Men sen är personen i sej mer intressant om man inte talar för one night.
Inte många personer vill vara med en snygg person som inte har annat som passar in i ens eget liv eller har rätt personlighet. En snygg person kan snabbt bli oattraktiv och en mindre snygg person kan bli tokhet med rätt personlighet.

Sen är det kemi som har stor betydelse. Jag föll pladask för min nuvarande sambo utan att ha hört honom prata. Jag va upp över öronen förälskad i 4-5 månader innan vi faktiskt pratade. Han kände detsamma för mej fick jag veta sen:D. Vi firar 13 år i år.

Gud vad fint! =) Stort grattis! Jag vill också falla pladask =)
 
Sv: Skönhet

Alla har väl sina egna ideal och utefter dessa tycker man olika personer har mer eller mindre attraktiva utsidor.
Man måste ju känna attraktion till en människa för att starta en kärleksrelation, vilket för mig är en kombination av in- och utsida.
 
Sv: Skönhet

Klart att personligheten är viktigast i längden. Sen har ju alla olika preferenser, killar är ingen homogen grupp.
 
Sv: Skönhet

Fast alla gillar ju olika utseenden. Det räcker ju med att kolla i någon Buketråd för bilder på "heta killar", det är ju verkligen blandad kompott där. Ett rimligt antagande är att även killar sinsemellan har lika stor spridning på sina preferenser, både i vad de gillar för utseenden och vad de uppmärksammar/blir intresserade av först.
 
Sv: Skönhet

. Men det kan ju aldrig stämma, för då fattar jag inte varför jag inte får träffa fler killar.

Jag tror att du har svaret där.
Nu kanske jag läser in mer där än det egentligen står, men många som uttrycker sig på det sättet tycker inte om sig själva och är inte nöjda med sin kropp.

Det må låta klyschigt, men det mest attraktiva som finns (enligt i princip alla) är folk som trivs med sig själva och är nöjda med sina kroppar. Det är oftast tusen gånger mer attraktivt med en "fulare" människa som gillar sig själv, än en potentiellt skitsnygg person som ogillar sig själv och inte kan slappna av.

För egen del stämmer det väldigt bra också. Jag har ett visst ideal, en tanke kring hur en riktigt het man ska se ut. Ändå har jag attraherats av väldigt olika personer, men det som de haft gemensamt är att de ser åtminstone okay ut och sedan har haft attraktiva personligheter och varit trygga i sig själva. Likadant vet jag många killar som attraherats av mig trots att de brukar gilla tjejer med helt annat utseende i vanliga fall.
 
Sv: Skönhet

Fast alla har olika preferenser både när det kommer till utseende och personlighet. Det finns, IMO, universell skönhet som, IMO, den absoluta majoriteten uppskattar, men att någon gör det innebär ju inte att de kan uppskatta fler utseenden samtidigt.

Att insidan sedan skulle väga tyngre för alla, eller att insidan och självförtroendet kan kompensera för utseendet för alla, är bull. Det finns många som kräver ett i dennes ögon perfekt yttre för att attraheras, och det är precis lika vanligt och okej som att det finns många som väger personligheten tyngst och många som helt skiter i det yttre. Folk är och vill ha olika.

Jag skulle personligen aldrig kunna bli intresserad av någon som jag inte ansåg var riktigt snygg, oavsett hur trevlig, rolig, självsäker osv. han vore. Det är ytan jag tänder på och personligheten jag får känslor för, och jag skulle inte vilja ha en relation med någon jag antingen inte tänder på eller är kär i.
 
Sv: Skönhet

Jag personligen tycker inte att man kan mäta skönhet, alla är vackra på sina sätt. Det är dock såklart svårt att börja tycka om någon på insidan innan man sett utsidan, det får ju isåfall bli nätdejting men utan bilder då. Typ som här, har kan man ju i princip prata med folk och sen fatta tycke för den personen innan man har träffats. Men jag tycker inte du ska känna dig stressad över det på något sätt att du måste vara "vacker", för det är du. Och jag vet ju lite om det här med relationer nu och så mycket kan jag säga att om han bara är ute efter din look så kommer det inte att vara långvarigt. Man måste självklart hitta det vackra i den människan man väljer att träffa. Inte lätt alltid.
 
Sv: Skönhet

Skönhet för mig är en härlig utstrålning. Sen om man har stor näsa/liten näsa/sned näsa, gröna eller blå ögon mm är skit samma.

Jag tycker personer med en lugn, glad utstrålning är "vackrast"
Kära eller lyckliga personer brukar vara jätte vackra när man får se deras känslor lysa igenom dem. Blir som hela personen lyser upp.
 
Sv: Skönhet

Skönhet för mig är en härlig utstrålning. Sen om man har stor näsa/liten näsa/sned näsa, gröna eller blå ögon mm är skit samma.

Jag tycker personer med en lugn, glad utstrålning är "vackrast"
Kära eller lyckliga personer brukar vara jätte vackra när man får se deras känslor lysa igenom dem. Blir som hela personen lyser upp.

Det är ju så man vill att det ska vara, men är det verkligen så? Varför finns alla dessa skönhetstävlingar? Top Model? sminkvideos? träningsbloggar? fitnessgurus på instagram? överallt bombas jag in att vi tjejer ska se ut på ett visst sätt och att nu t ex så ska man tydligen ha ett "gap" mellan låren för att det är det snyggaste. Hur fan orkar man. Blir så trött på idealet och jag har börjat förstå att jag inte räcker till som jag är, jag har fått så dåligt självförtroende senaste året så att jag mår verkligen psykiskt dåligt. Allt har blivit en ond cirkel, jag är stressad, kan inte sova och känner att jag inte räcker till. (förlåt, nu blev det för mycket om mig och för lite om skönhet)

Men jag förstår verkligen er om att människans skönhet sitter inte i det yttre, men den bild media och världen visar är ju en helt annan bild. Och det gör mig rädd.
 
Sv: Skönhet

"Beauty is in the eye of the beholder".

Men, om ni är sugna på ett skönhetstips, så finns där ett jätte-enkelt som många tjejer missat. Le!
Tjejer som ler är väldigt mycket vackrare/attraktiva än tjejer som inte ler. I alla fall enligt min åsikt. :)
 
Sv: Skönhet

Det är ju så man vill att det ska vara, men är det verkligen så? Varför finns alla dessa skönhetstävlingar? Top Model? sminkvideos? träningsbloggar? fitnessgurus på instagram? överallt bombas jag in att vi tjejer ska se ut på ett visst sätt och att nu t ex så ska man tydligen ha ett "gap" mellan låren för att det är det snyggaste. Hur fan orkar man. Blir så trött på idealet och jag har börjat förstå att jag inte räcker till som jag är, jag har fått så dåligt självförtroende senaste året så att jag mår verkligen psykiskt dåligt. Allt har blivit en ond cirkel, jag är stressad, kan inte sova och känner att jag inte räcker till. (förlåt, nu blev det för mycket om mig och för lite om skönhet)

Men jag förstår verkligen er om att människans skönhet sitter inte i det yttre, men den bild media och världen visar är ju en helt annan bild. Och det gör mig rädd.
Så sluta titta på Top Model, sluta läsa skittidningar. Sluta söka upp det.
 
Sv: Skönhet

Så sluta titta på Top Model, sluta läsa skittidningar. Sluta söka upp det.

Det handlar väl inte om att man söker upp det? Det är ju överallt och det är ju svårt att inte se och höra om det idealet som är för kvinnor idag. Om man inte bor i en hydda i en skog utan telefoner, datorer och tv dock. Men vad vet jag.
 
Sv: Skönhet

KL

Jag har lite svårt att förstå besattheten eller jakten på skönhet.
För mig är yttre skönhet en "egenskap" som t.ex. bra sångröst eller duktig på att dansa, eller något annat som skulle kunna vara önskvärt.

Visst skulle jag inte vilja vara få ful att jag skrämmer barn, men då mitt yrke eller min person inte har med mitt utseende så är det helt enkelt inte så viktigt för mig.

Detta är dock något jag kommit fram till på senare år, när jag var ung trodde jag att det var viktigt att vara vacker och jämförde mig ständigt med snygga modeller/skådisar osv.
Tur att man blivit äldre!
 
Sv: Skönhet

Det handlar väl inte om att man söker upp det?
Tittar man på Top Model, läser skittidningar, tittar på sminkvideos, läser träningsbloggar, följer fitnessgurus på Instagram o.s.v. etc. så söker man ju upp det.

Det är ju överallt och det är ju svårt att inte se och höra om det idealet som är för kvinnor idag. Om man inte bor i en hydda i en skog utan telefoner, datorer och tv dock. Men vad vet jag.
Jag bor mitt i stan och har både telefon, dator och TV. Jag tittar på videor på Youtube, läser bloggar och följer folk på Instagram - och inget av det har de teman som nämns i TS eftersom jag inte söker upp det.

Att det finns ett ideal betyder inte att jag behöver söka upp det, gotta mig i det, lyda det eller ens bry mig om det.
 
Sv: Skönhet

Det handlar väl inte om att man söker upp det? Det är ju överallt och det är ju svårt att inte se och höra om det idealet som är för kvinnor idag. Om man inte bor i en hydda i en skog utan telefoner, datorer och tv dock. Men vad vet jag.

Jag bor ganska centralt i Göteborg (därmed inte i en hydda) och jag lyckas strålande med att undvika ditt ideal, jag har faktiskt inte kommit över det jag tror at du menar alls så vitt jag kan minnas.

Undrar vad "idealet" som du skriver om är?
 
Sv: Skönhet

kl

Vad som är snyggt kan ju ingen annan än jag själv egentligen avgöra. Det är jag som ska leva med mig själv, jag förstår absolut känsla av att vilja att omgivningen tycker man ser bra ut. Men egentligen, vad har det för betydelse om grannen tycker mina skor är hemskt fula?

Om man pratar om vad som är attraktivt hos andra behöver jag sällan tänka längre än till mig själv för att inse att jag omöjligt kan avgöra vad andra tycker eller "bör tycka" jag träffade nyligen en kille som inte direkt följer den vanliga mallen för att räknas som supersnygg. Han har lite ärr här och där, fräknar och är dessutom ganska kort för att va kille.

Trots det tycker jag att han är ungefär det snyggaste man kan tänka sig. Inte för att jag är kär i honom utan bara för att han har något vansinnigt attraktivt hos sig. Jag VET att han inte hade blivit framröstad till årets snyggaste men det kvittar ju liksom när jag tycker han är det :d

Ibland när killar säger att dom tycker jag är snygg så tänker jag "eeh, hur tittar du egentligen? har du sett (infoga valfri kändis)?" men när jag ser den här killen är han snyggare än Johnny Depp alla dagar ;)
 
Sv: Skönhet

Alltså jag t ex gillar själv att pyssla med smink, men det är mer för att jag tycker det är roligt och gör gärna färgglada sminkningar eller helt galna sådana. För övrigt skiter jag i att sminka mig. Jag skiter i om andra tycker jag är vacker. Tror folk i t ex affären skiter rätt mycket i hur man ser ut faktiskt. Så länge jag inte ser något "extremt" så tänker jag inte så mycket på hur folk ser ut. Jag läser någon sminkblogg mm. mest för att få tips om produkter.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
300
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
391
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 130
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 223
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp