Skönhetstävling på ridläger

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Skönhetstävling på ridläger

Trodde ridskolor var ett tillflykts ställe där man skulle slippa utseende fixeringen :crazy:
 
Sv: Skönhetstävling på ridläger

Vad har Modellkontrakt med Ridläger att göra?

Om man vill bli modell bör man söka den banan tycker jag och dom som vill ha kul med hästar ska åka på ridläger :mad:

Konstigt att barnen har helt sjuka skönhets ideal *mutter*
 
Sv: Skönhetstävling på ridläger

ja just de ja.. Läste det på deras hemsida (ridlägrets) eftersom jag tänkte söka jobb där. Men jag sket i det...
Jag kan inte fatta hur dom kan ha det så på ett ridläger, som jag ser det så åker man på ridläger för att ha kul med hästarna bada och inte bry sig om något annat.
Visst kan dom tycka det är kul, men kannske inte lika kul om dom inte kommer med..

Det är ju det som är så skönt med stallet, man kan se ut hur man vill o kan endå få en hästvänn
 
Sv: Skönhetstävling på ridläger

Fy fasen! Världen är tillräckligt utseendesfixerad. På ridläger ska man ha lera och halm i håret och inte tävla om att vara vacker. Håller med dig Snuffsan! Sånt här ska bojkottas!
 
Sv: Skönhetstävling på ridläger

Det är tamifan inte riktigt KLOKT!!!! Som förälder hade jag vägrat låta mitt barn åka till ett ridläger(eller aktivitet öht) med sånt på programmet!
 
Sv: Skönhetstävling på ridläger

Det är ju ägarnas dotter som är supermodell.
Antagligen har de gjort en deal med en argentur eller nåt.'Sjukt är det i alla fall.
 
Sv: Skönhetstävling på ridläger

Snuffsan skrev:
Vad är det för puckade människor som håller på med sånt här? Kan inte tjejerna få se ut som de vill ens när de åker på ridläger? Bojkotta skiten!! :mad:



Länk till artikeln


Vilka jävla idioter det finns! :mad:
 
Sv: Skönhetstävling på ridläger

Det är helt okej att diskutera kopplingen skönhetstävling/ridläger.

Däremot får de som har andra erfarenheter av stället inte ta det här. Ingen smutskastning eller reklam, alltså.

mandalaki/moderator
 
Sv: Skönhetstävling på ridläger

Varför man öht letar "talanger" bland ofärdigväxta småtjejjer som är på gärdsgården från att vara barn (anser jag) fattar inte jag.
Om det nu fanns en liten fjortis på det där lägret med "jättetalang för det här yrket" skulle hennes föräldrar ens låta henne bli insnurrad i den världen i den åldern? Inte jag om det hade vart min dotter.
När man är 18 får man göra vad man vill, och då har man förhoppningsvis lärt sitt barn vad man ska och inte ska göra. Anmäla sej till skönhetstävlingar är en sak man inte ska göra.
Fy fan, tänk om det finns några tjejjer som verkligen vill bli modell nudå, också kommer dom dit och får höra "Nej, dina lår är för fläskiga" = Anorektiskt ledset barn.
Fy fan.
 
Sv: Skönhetstävling på ridläger

Jag undrar vad dom skall göra med alla ridbyxlår? Kanske får dom lära sig på lägret att inte använda övre delen av skänkeln så mycket utan ta hjälp av sporrarna, så att man slipper de kraftiga låren :o
 
Sv: Skönhetstävling på ridläger

Precis, har man ridit varje dag i tio år har man jättefina sittmuskler på häck och lår, man kanske ska ge fan i att berätta det för alla aspirerande modeller :p
 
Sv: Skönhetstävling på ridläger

vacasso skrev:
Varför man öht letar "talanger" bland ofärdigväxta småtjejjer som är på gärdsgården från att vara barn (anser jag) fattar inte jag.
Fy fan, tänk om det finns några tjejjer som verkligen vill bli modell nudå, också kommer dom dit och får höra "Nej, dina lår är för fläskiga" = Anorektiskt ledset barn.
Fy fan.

Du har så rätt.
Jag blir illamående! Ridläger är väl ett ställe man åker till för att utveckla sin ridning, lära sig nya saker och ha skoj med kompisar och hästar! Inte för att se så bra ut som möjligt för att kunna vinna en idiotisk skönhetstävling! :mad:
bra att det har uppmärksammats i alla fall! Förhoppningsvis leder det till att föräldrar inte anmäler sina barn dit / drar tillbaka anmälningar. Dessutom kanske det startar nyttiga diskussioner lite var stans och även inom de berörda familjerna!
 
Senast ändrad:
Sv: Skönhetstävling på ridläger

Jag tycker att det låter helt sjukt!!!
Ska barnen inte bara få vara hästälskare när de är på ridläger, ska om världens krav om att man ska se bra ut även finnas med där.
Jag blir så irriterad på alla "skönhetsideal" varför kan inte människan få vara vacker som hon är, på sitt sätt!?!
 
Sv: Skönhetstävling på ridläger

Nä fy! Detta låter bara fel, fel, fel. Är man 13 är man fortfarande ett barn. De tjejer som inte blir uttagna vad kan inte hända med dem? De kan ju börja med självsvält och gud vet allt.

Usch, jag blir så upprörd att jag slutar skriva här innan jag får en åthutning av moderator pga för grovt språk och påhopp!
 
Sv: Skönhetstävling på ridläger

Men vadå?? Tänk om man rider och samtidigt vill bli modell? Är man så fruktansvärt emot det hela, ja då skickar man helt enkelt inte dit sin unge. Svårare än så är det väll inte?

När jag var yngre ville jag bli modell, och ja ve o fasa jag red då också. Jag skulle inte ha något emot att åka på ett sådant läger.

Ja de är unga, so what? Jag tror inte direkt de ska göra naken/porr/playboy/ect ect bilder, har ni aldrig tittat i klädkataloger där små barn är modeller för kläderna? Antagligen sådana jobb(?) Eller man kanske istället ska lägga kläderna på en vit bakgrund och fota dem så?

Tror ni överreagerar lite väl, för som sagt gillar man det inte skicka helt enkelt inte dit ungfan, istället för att sitta och kalla dem för idioter.
 
Sv: Skönhetstävling på ridläger

Jag skulle aldrig åka dit. jag tycker det är hur hemskt som helst (jag är 14)... På ridläger ska man väl rida? Om man vill bli modell kan man väl dra nån annan stans.
 
Sv: Skönhetstävling på ridläger

Man ska kunna ta hand om sej själv och sin ekonomi innan man börjar med ett sånt yrke, dessutom måste du kunna klara att gå igenom livet utan att bli helt absorberad av ditt yttre, vilket är allt en sån karriär är baserad på.
Ingenting för en fjortis mao.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 482
Senast: Eurydome
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 350
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 325
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
387
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp