Skönhetstävling på ridläger

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Skönhetstävling på ridläger

men om man både vill rida och bli modell då?
 
Sv: Skönhetstävling på ridläger

Alla småungar i katalogerna då? Tror inte de lider så värst mycket (?)
definiera fjortis :smirk:
 
Sv: Skönhetstävling på ridläger

Jag tycker inte att tjejer som rider och vill åka på ridläger för ridningens skull ska ha modellövervakning. I så fall får man ha speciella läger enbart för det.
 
Sv: Skönhetstävling på ridläger

Ja jag skulle som förälder ALDRIG skicka dit min unge!!
Sådant tycker jag inte hör hemma på ett ridläger..
 
Sv: Skönhetstävling på ridläger

därför att på ett ridläger ska man lära sig rida och ha roligt.
Vill du bli modell finns det argenturer du kan gå till direkt.
Alla de tjejer och killar som inte är nog "snygga" då, då kommer alltså inte att kunna åka dit eftersom det inte är alla som tycker att det är kul att bli kollad på och bedömda för sitt utseende.
Och hur mår de som inte kommer med till finalen?
Vill man skapa ett utseende fixerat samhälle så gör man såhär.
Och vill vi verkligen ha ett sådant?
 
Sv: Skönhetstävling på ridläger

haha ! dom borde kommit till mina ridläger genom åren! :smirk: fett hår med hö å halm,svetten bara rinner,inge smink alls å solbrända ansikten ! :o :eek: ;)
 
Sv: Skönhetstävling på ridläger

De som mot all förmodan åker dit, är nog inte så omedvetna att det kommer ske en skönhetstävling.
 
Sv: Skönhetstävling på ridläger

Hemskt!

Men ett smart PR-drag kanske? Tänk så mycket gratisreklam som de har fått nu.
 
Sv: Skönhetstävling på ridläger

Ungfan? Lät ju trevligt..... :mad:

När man är 13 år har man det jobbigt ändå med alla kroppsideal överallt. Stallet och speciellt ett ridläger är en fristad. Där går alla i stallkläder, mockar, har halm i håret osv. Man kan strunta i hur tjock /smal/lång/kort man är. När man är 13 åker man på ridläger för att rida, hitta nta kompisar och för att ha kul. En skönhetstävling för 13 åringar är inte kul. Kroppsfixering hör inte hemma på ett ridläger. :mad:

Kan du förklara kopplingen skönhetstävling och ridläger? För den får jag inte ihop. Vad gör att de två sakerna ska kombineras? :confused:
 
Sv: Skönhetstävling på ridläger

Håller med (de flesta av) er andra som svarat...
Jag skulle aldrig låta mamma låta mig åka dit (blir 16 i sommar) :D
För det första så är man ju på ridläger för att rida och bli svettig, släpa bommar och få färgflagor på tröjan, rida barbacka och halka av och bli dammig, mocka och ha spånkrig, smörja träns och få oljefläckar på ridbyxorna osv osv. Skulle jag behöva gå runt och tänka på att vara snygg på ett ridläger, då skulle jag åka hem ;)
Utseendefixering får vi roa oss (:crazy:) med ändå, typ överallt utom på ridläger.
Dessutom skulle jag inte vilja "åka snålskjuts" på det viset, om jag nu var modell-snygg med den "perfekta" kroppen size 36 osv. Det känns nästan som fusk att vara på ridläger, och samtidigt på nån slags modelltävling. Vill man bli modell får man söka sig till en argentur, och vill man rida får man åka på ridläger. Var sak har sin tid liksom ;)
Men visst finns det säkert hästtjejer (och killar) som vill bli modeller, men då får de ta det på sidan om, så inte ALLA som vill åka på läger där drabbas av det...
 
Sv: Skönhetstävling på ridläger

och som vanligt så har AB felaktig information i sina artiklar. :smirk: Grällsta ligger väl för tusan i Västmanland.

Håller med om att det är en helt absurd idé, ska inte barn få vara barn längre?
Visserligen så säljs det ju stringtrosor i modell minimal, men modelltävlingar för hästtjejer i yngre tonåren, på ett ridläger? :eek: Jag får dåndimpen.
 
Sv: Skönhetstävling på ridläger

Om man nu är så besatt av att slappna av/ec ect så skickar man som sagt inte ungen på ett sådant läger :smirk:

De som VILL då? ska man smutskasta en hel verksamhet för att NI misstycker? De som åker är nog väldigt medvetna om att det kommer ske skönhetstävling, eller har jag fel?!

Och om man nu inte vill plåtas/tävla när man är så smutisg/fettigt hår/allt annat ni kommit, på så åker man helt INTE dit hur svårt är det att avstå?

Ang alla fula ungar som inte kommer med i finalen eller vinner, vaddå ni kan väl inte påstå att världen inte ser ut så? Alla är inte snygga, därför bli alltså inte alla modeller/likn, det som sker på ridlägret sker ständigt ute i 'verkligheten'
Vill man slippa det - ja skicka inte dit ungfan, enklare än så är det inte.
 
Sv: Skönhetstävling på ridläger

Jag tror jag smaller av...Skonhetstavling pa ett ridlager...Det ar ju som att leta efter den nasta Wayne Gretzky pa en fotbollsturnering...Sjukt, sjukt, sjukt...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 482
Senast: Eurydome
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 350
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 325
Senast: Gunnar
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vet att endel inte tycker att man ska prata om religion. Men jag bara vill få ut lite tankar om allt. Men som nog alla har sett så...
Svar
5
· Visningar
779
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp