skötar system!

S

staketa

hejj hejj alla glada! jag e ordförande i kilsrfs ungdimssektion å vi vill försöka få vårat skötar system på fötter! vi har tänkt och tänkt men vi kommer inte på något bra system har ni något bra på er ridskola? snäll skriv till mejj dåå tacksam för alla tips! :D
 
på min gammla ridskola hade vi inget skötar system precis, dom som skötte skulle komma upp dom dagar dom sa att dom kunde (srev upp på en lista ) dom som var där offtast fick rida hästen till hagen på sommrarna osv.. (mkt lite ridskola) vet inte riktigt vad du vill ha för tipps, men det kan ju va så att ni har första skötaren som skal vara i stallet minst x dgr/v andre skötaren skal vara där ca 1-2 dgr/v osv. som tack kan ni ju erbjuda skötar rid lektioner eller liknande på sin sköt häst 1-4 g/mån uteritt eller något. annars kan ni ju annordna speciella kurser för skötarna där man lär sig tömmkörning longering osv..
hoppas de hjälpte något/ coscos
 
vi har ett system att man skriver upp sejj på en häst, max två skötare på en häst per dag. man måste kryssa sejj varje gång man kommer och sköter är man borta utan giltig anledning mer än 3 gånger blir man struken. vi får aldrig rida våra sköthästar men du kan ju ta att skötarna får en extra gratis lektion om dom vart skötare i ett år med kanske nån sjukdag men annars vart där varje gång, så får dom rida sköthästen, förutom om den är sjuk då.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
647
Senast: valy
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 302
Senast: SiZo
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 943
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 588

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp