KesoNeso
Trådstartare
Jag har ont i fötterna. Typ jämnt. Har bland annat problem med Hallux valgus eller vad det heter och hammartå, men även allmänt ont. Har väldiga problem att hitta bra skor och de måste ha en väldigt bra dämpning i sulan för att jag ska kunna gå någon längre stund.
Jag är mycket på fötterna i arbetet så detta påverkar att jag när jag kommer hem inte kan gå promenader med hunden eller motionera ponnisarna så som jag hade velat, då jag är så slut i fötterna och har så ont efter arbetsdagen.
Så jag tänkte att jag kunde prova med att få inlägg i skorna och se om det hjälper.
Men vart vänder man sig?
Är det vårdcentral/läkare, eller ska man bara boka tid hos närmsta fotvård?
Om man kan få hjälp med det genom sjukvården kanske man kan få mer anpassat efter just mina fötter, eller det fungerar inte så?
Tacksam för hjälp.
Jag är mycket på fötterna i arbetet så detta påverkar att jag när jag kommer hem inte kan gå promenader med hunden eller motionera ponnisarna så som jag hade velat, då jag är så slut i fötterna och har så ont efter arbetsdagen.
Så jag tänkte att jag kunde prova med att få inlägg i skorna och se om det hjälper.
Men vart vänder man sig?
Är det vårdcentral/läkare, eller ska man bara boka tid hos närmsta fotvård?
Om man kan få hjälp med det genom sjukvården kanske man kan få mer anpassat efter just mina fötter, eller det fungerar inte så?
Tacksam för hjälp.