Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad menar AR-folket med det?
Törs inte fråga på "deras" forum![]()
![]()
Det har ingen heller påstått!![]()
Visst, men när vi många ggr är så långt ifrån varandra.
De nämner oxå "lösgöra munnen"?
Bettet används som en hjälp att koordinera samtliga hjälper-hela hästen ska påverkas, inte bara munnen.'
Är det därför som man ofta har en skarp stång, för att hästen ska lyda?
Ser sällan ställda hästar, utan med böjd hals o rak kropp.
Väntar med spänning på att se ngn rida bra GP a la AR.
Håller med.
Min arbetskamrat som började mer AR fick lära sig nån slags skakning i handen för att "lossa" i munnenVibrera liksom i handleden
Såg ut så när hon visade i alla fall, mnen jag har inte sett henne rida. Hon tyckte det var jättebra. Tror nog jag skulle få problem om jag gjorde så på hästen
![]()
Vet inte om det kan var det som avses med "lösgöra munnen". Får fråga henne igen, det här var ett tag sen så jag minns inte exakt hur hon beskrev det. De rider för en som numera bara tränar AR-folk men förr dressyr.
Jag kan inte tillräckligt för att blanda mig i, men jag saknar argumentering för eller mot att "vispa grädde" med innertygeln. Själv har jag bara testat en gång på en häst som hängde sig på tygeln, och den släppte (konstigt va...) direkt.
Men, som sagt, varför skulle det inte vara bra?
Tom att en strömsholmsutbildad ridlärare lärde ut galopppiruett genom att man skulle rida innanför fyrkanten och då förvänd g. vända mot väggen.......det är så man baxnar![]()