Skönaste lättviktshjälmen?

Chili

Trådstartare
Jag hoppas på en varm sommar :D och har länge velat ha en lättvikts/ventilationshjälm. Vilken håller i färg och vilken är bäst vid avramling? Är sugen på en från LAS då den har rätt färger, men priset är ju rätt högt (runt 1300 tror jag). Jag vill helst inte betala nåt jag inte kan ersätta direkt om den går sönder. Den ska vara svart eller med inslag av rött.

Så någon som har erfarenhet av någon av följande:

Jofas rid/cykelhjälm
LAS (den modellen som finns i multifärg, inte de enfärgade)
Börjes Youngster

:bow:

Sv: Skönaste lättviktshjälmen?

Jag har en LAS, den för runt 1400 och jag ÄLSKAR den, men tyvärr är skärmen bräcklig så den bröts ganska snabbt och därför vill jag byta hjälmen (skär mig på skärmen :mad: ). Så jag följder gärna denna tråden, dock vill jag inte ha en som är för lil en cykelhjälm :D

Noooo! Tror du det är ett vanligt fel? Jag är ganska oförsiktig med mina prylar, och framför allt är ju hjälmen en motbräcka mot alla grenar när jag rider offroad. Hjälmen först, titta ner i backen och styr :angel:
Tycker de är finast hittills nämligen.

Fast nu var det själva skärmen, hjälmen har hållit super trots att jag har trillat av en gång och den har blivit lite vårdslöst behandlad. Själva skärmen är ju bara kosmetisk...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka