Skor och jacka i vinter

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Mirre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 47
  • Visningar Visningar 9 891
Sv: Skor och jacka i vinter

Jag hade spanat in ett par jättefina och på tok för dyra med lagom hög, bred klack och dragkedja, kängor räknas de nog till men sedan en knäoperation snart 4 veckor tillbaka är halva låret, knä, skenben, fot och ankel skitsvullet! Så det gick med nöd och näppe få i foten men inte att knäppa såklart! Så jag kommer nog köpa ett par svarta neutrala gympaskor och ha de tills det lagt sig, även om jag förmoligen kommer frysa järnet :p

Vad gäller jacka letar jag efter en kappa som markerar midjan och sedan går utåt lite. Har redan en parkas som jag tycker är skitful och den går i nödläge eller typ smällskallt väder ;)

På fötterna antingen Primeboots (har både höga och lägre) eller Ash Boots (inte så varma men man får plats med varma sockor).
Jacka behöver jag fixa så spanar här efter inspiration :)

Jag köpte den här http://www.ellos.se/rohnisch/rohnis...426332?N=1z13zjdZ1z141ll&Ns=Freshness|0&Nao=1 fast en röd förra vintern och den tänker jag bo i i år igen. Den är helt underbart varm och skön. Till den har jag ett par röda stövletter i samma färg som jackan som jag köpte för ett tag sedan eller ett par vanliga svarta kängor beroende på vad jag känner för och hur kallt det är.
Jag har tröttnat på alla svarta och mörka vinterkläder och vill ha färg :)

Jag behöver också både och i år (varför ska allting komma samtidigt för?), och skorna är relativt lätta medan jackan är jättesvår. Jag vill egentligen ha Dr Martens, men de är så snordyra och jag är fattig, så jag funderar på om jag ska köpa "budgetvarianten" från Skopunkten som ser ungefär likadana ut i år. Jackan däremot är verkligen svår, särskilt om man bor i en stad som har dåligt utbud på affärer att kika i IRL och jag tycker det är svårt att se på nätet hur varm en jacka egentligen är.

Beställ hem och prova. :) Det är ju massor med ställen nu som har både fri frakt och retur. Sambon har nog rekordet i att utnyttja den möjligheten då han beställde hem ryggsäckar för 12 000 kr för prova ut den som passade bäst. :D

KL

Lite sugen på denna
13103564-FcFE88Co.jpg

Blev sjukt inspirerad av denna tråd så nu är höst o vinterskor inhandlade. Scorett hade 20% rabatt på hela köpet om man köpte två par skor. Är sjukt nöjd, fast har ju inte använt vinterskorna än men de verkar bra. :)

kl*

När temperaturen kryper ner till -5 - -10 kommer denna fram. En jacka att verkligen lita på under vintern. HEEELT fantastisk, fryser aldrig! Är nog mitt livs bästa köp, ever!
Wellensteyn Siberia

wellensteyn-siberia_6687.jpg

I går köpte jag denna skönhet. Perfekt nu under hösten och innan det blir riktigt kallt och jävligt.
Elvine Fia

elvine-fia-dark-navy.jpg

På fötterna har jag ett par Uggs i följande utförande. Oslagbara, fantastiska!

UGG-Australia-Kids-kensington-8UGGS-Booties-102_LRG.jpg

Innan dessa åker fram kommer jag nog köra på Converse och andra typer av sneakers :D
Jag HATAR att frysa och bär alltid halsduk och tumvantar, gärna ngra rejäla, typ Hestra. Fryser jag jag så det räcker och blir över på jobbet...

Jag måste vara eskimåklädd. Så jag har en parkas som går ner till strax över låren. Den är tyvärr svart, men håller mig hyffsat varm. På fötterna har jag inte bestämt än om jag kommer att fixa nya eller köra med de jag har + raggsockar. Jag fryser extremt lätt och har låg kroppstemperatur ;)

Meeen, måste alla köpa den jackan!? Så jävla snygg!
Tyvärr får det räcka med en ny vinterjacka för min del, haha.

kl.

Var hittar jag en vinterjacka som liknar denna i modellen? Som inte är från Levis och sveeendyr ;)

Är väldigt förtjust i den bulliga kragen :)

LE221G000-Q00@3.2.jpg

images

Jag köpte en fjällräven greenland att ha fram tills det blir så där sjukt kallt. När det blir sjukt kallt har jag min peak-jacka som är varm och go :D

Skor varierar jag friskt :)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag ska gifta mig om mindre än 2 veckor, men jag vet i tusan vad jag ska ha för skor, och det börjar verkligen brinna lite i knutarna... 2
Svar
29
· Visningar
2 161
Senast: hastflicka
·
Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
365
Fritid Behöver köpa mig en vettig jacka för nästa års vandringar. Känns så himla onödigt att packa ner både skal och regnjacka, så vill banta... 2
Svar
35
· Visningar
1 553
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
205
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka