T

t-justice

Hej.
Min travare trampar av/vrider till framskorna hela tiden.
Jag har provat att lägga in dom lite men han får ändå tag den rackaren.
Har tunna guldskor på honom.
Känns inte som jag kan kapa dom bak då förloras ju traktstödet.
Nåt tips??:banana: SVERIGE!!
 
Sv: Skotapp.

lägg in dom det som gå utan att det felar , flappsko , boots , fila av traktarmarna så dem blir runda... jadu finns mycket man kan prova.. annvänd fantasin - alla sätt är bra utom de dåliga :idea:
 
Sv: Skotapp.

Byt skor..
Fästet gör så att dom vrids av + att det är så lite matrial i sömhålet så det klipper av sömmen när skon vrids. Som en plåtsax ungefär..
 
Sv: Skotapp.

En sak man kan göra för att minska antalet avtrampade skor är ett underlätta överrullningen lite mer. DÅ hinner framhoven undan innan bakhoven kommer och kliver på skoarmen.
Fast det är ju förstås en avvägningsfråga, om man kan göra så utan att "sabba" balanseringen...
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 813
Senast: nullo-modo
·
Dressyr Någon som har några kloka råd om ni skulle rida en häst som skjuter ut ena bogen (i detta fallet vänster bog) när ni rider? Stor och...
Svar
14
· Visningar
1 579
Senast: JohannaB
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Skola & Jobb Hej, jag har varit arbetslös nu ett bra tag och känner mig värdelös som aldrig får nåt riktigt jobb. För 3 år sen läste ja till...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 300
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp