Skottkärra och annat till barn!

FlipTheFrog

Trådstartare
Lillkillen (som blir 3 i februari) har vuxit ur sin lilla plastskottkärra och nu skull vi vilja ha en mer rejäl skottkärra som går att växa lite i. Har ni några tips?

Letar även efter en bra spade, en skyffel och gärna även en halmgrep i miniatyrformat!

Har 'gjort' en spångrep själv till honom genom att klippa av spröten på en sån där smal spångrep + kortat skaftet. Har även hittat en bra sopkvast och en OK kratta.

Har ni fler prylar till era små stalldrängar/pigor?

Sv: Skottkärra och annat till barn!

Jag har köpt skottkärra, kvast, och spade på g*nng*rden. Men de kanske blir för små för honom, skottkärran verkar vara rejäl iaf tycker jag :-)

Weber (?) har en skitbra liten skyffel. Tillsammans med en piasava för barn håller de rent i släpet :p

Jag köpte en rejäl barnskottkärra på Granngården. Barngrepar tror jag de har också (har dock inte köpt någon där själv).

Vi köpte en plåtskottkärra till sonen (4år) i en leksaksbutik. Den är väldigt hållbar för backa nämligen över den med bilen. men den är hel, om än lite sne i plåten. Men inget som stör funktionen.

Skyffel kan jag tipsa om att kika på sådana små snöskyfflar som är tänkta att ha i bilen. Brukar vara små, med korta skaft och oftast väldigt lätta.

Det finns en liten bra barnskottkärra i plåt, modellen finns kvar fortfarande (med byglar undertill + handtag av typ järnrör). Den vi köpte till äldsta dottern (snart 11 år) lever fortfarande. Vi har haft några andra också, men de har bara gått sönder.

Spångrep med avkapat skaft har vi haft, har funkat jättebra.
Sopborstar har nog våra barn använt våra vanliga stora, vi har såna med mjuka svarta borst (såna man sopar korridorerna i skolan med :p)

Det jag tyckte var ett problem var när det lilla barnet blev en aning större, så att den lilla skottkärran blev för liten att köra. jag letade både länge och väl, men det fanns inga kärror i mellanstorlek utan hon fick gå direkt från del pyttellla till en lättviktskärra i vuxenstorlek.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka