Skräckblandad förtjusning, kan jag vara gravid?

E

ebba85

Har sett måååånga trådar i detta ämne, men trodde väl aldrig jag skulle starta en själv ;)

Förra veckan hade jag ÄL och av en slump så hade jag och sambon lite mys två dagar (räknade ut i efterhand att myset inträffade just då jag var som mest fertil, oj så det kan bli...) och ÄL upphörde dagen efter vårt andra mys.

Jag tänkte inte så mycket på det då vi inte planerar att skaffa någon bebis, men igår fick jag en skärande smärta i livmodern och värk i magen. När jag gick på toaletten så hade jag blodblandade flytningar med färskt blod.

Kan det ha varit ett litet embryo som satt sina små klor i min livmoder? Idag har jag haft fortsatt "mensvärk" och brösten är väldigt ömma (ibland blir de det dagarna före mensen, men nu dröjer det ju mer än en vecka till det är dags nästa gång).

Jag kan inte låta bli att känna en viss glädje över att jag kanske är gravid, men samtidigt är jag lite orolig över sambons reaktion. Iofs så har vi jobb båda två, hus och allt det där (han har även två barn sedan ett tidigare förhållande), och jag vill ju helst skaffa barn innan han fyller femtio (han blir 47 i år).

Nåväl. Kan man verkligen känna något så tidigt i graviditeten? Det lär ju inte visa sig på något graviditetstest ännu. Vad har ni för erfarenheter? Kan det varit en nidationsblödning jag fick igår? Och ÄL brukar hålla på två dagar, men nu slutade den efter att vi haft vårt mys i förra veckan.

Tacksam för svar och pepp! Lovar att uppdatera om ni undrar ifall det är ett grodyngel därinne.
 
Sv: Skräckblandad förtjusning, kan jag vara gravid?

Oj det är liksom ingen lätt fråga och ingen kan svara säkert.

Det är bara ett test som kan säga säkert och du kommer nu få vänta några jobbiga veckor innan du kan testa dig :)

Tyvärr väldigt tråkigt svar, men det enda jag kan ge dig.

Själv kände jag INGENTING när jag blev gravid, men mina bröst växte väldigt markant och så uteblev ju mensen ...
 
Sv: Skräckblandad förtjusning, kan jag vara gravid?

Bara att vänta till beräknad mens och kolla då med test:)

Själv hade jag extrem frossa där strax innan mensen, annars kände jag ingenting...
 
Sv: Skräckblandad förtjusning, kan jag vara gravid?

Ja, jag vet att jag måste vänta innan jag vet säkert. Bara jag inte stressar upp mig så mensen uteblir p g a det. Fast det har å andra sidan inte hänt mig sedan jag slutade med p-piller och då har jag haft en stressig höst. Så nästa vecka blir det väl till att kolla om mina misstankar stämmer....
 
Sv: Skräckblandad förtjusning, kan jag vara gravid?

Jag har bara en så konstig känsla....vet bara att det är något med min kropp som inte är som det brukar. Har inte använt p-piller på över ett år, men detta är första gången som jag verkligen tror att jag är gravid. Iofs har vi kört "säkert" innan, men ändå. Jag nojade ibland när jag fortfarande använde p-piller, men det var ofta strax innan mensen och de "vanliga" symtomen som gjorde mig lite knäpp. Kollade precis igen med datum och det är över 10 dagar till beräknad mens, så det blir spänd väntan innan jag testar.
 
Sv: Skräckblandad förtjusning, kan jag vara gravid?

Åh så spännande! Klart du kan vara gravid! Jag visste också direkt, typ ett par dagar efter befruktning. Det burrade i livmodern och mina nipples stod rakt ut.

Fast å andra sidan är det lätt att vara skengravid också :D
 
Sv: Skräckblandad förtjusning, kan jag vara gravid?

Ja, nu börjar jag hoppas på att det är så, men vill å andra sidan inte bli besviken om det inte stämmer. Har kvar värken i livmodern, igår var det riktigt illa, som sammandragningar och en mindre blödning. Har inte varit sken-gravid någon gång innan, så det är ju möjligt att jag är det utan att jag vet om det :)

Men att det sammanföll så perfekt med ÄL såg jag inte förrän jag kollade tidigare idag (läste på en sida och de två dagarna var de med högst chans för att bli gravid). Jag anade ingenting igår kväll, men idag började tanken gro när smärtan fortsatte utan någon anledning (fast mer som en molande värk med diffusa "stick") + att brösten blev så ömma. Jag är ganska stress-tålig och min kropp brukar sällan reagera på mina känslor på det viset som jag kan tänka att den gör om man hoppas på en graviditet.

Tidigare har vi alltid haft sex precis före eller efter min mens, men denna gång tänkte jag inte på hur det förhöll sig med datum och så.

Vill att folk ska veta att jag verkligen inte skulle bli lessen över ett eventuellt barn, även om det inte är exakt planerat. Älskar tanken, men vill å andra sidan inte börja hoppas för mycket....
 
Sv: Skräckblandad förtjusning, kan jag vara gravid?

Nä men det är svårt att låta bli att hoppas eller hur? :D

Vi väntar med spänning med dig! :bump:
 
Sv: Skräckblandad förtjusning, kan jag vara gravid?

Nu lånar jag din tråd till en liten fråga om det är okej, istället för att starta en ny i snarlik fråga.

Jag har de senaste dagarna/veckan haft fruktansvärt ömma bröstvårtor. Normalt sett är jag totalt okänslig i dem. Börjar bli livrädd för att jag skulle kunna vara gravid. Slutade med p-piller för över 6 månader sedan och har sedan dess inte kommit igång med mensen. Till min oro hör även att jag tror att det för någon vecka sedan kan ha varit så att skyddet inte riktigt höll. Men tycker dock att sambon borde ha märkt det och sagt något.

Kan mina super ömma bröstvårtot vara något helt annat? Lite smått livrädd.

Jag är helt oinsatt i allt vad det här ämnet heter. Jag har ätit p-piller sedan jag var runt 14 år gammal och kommer inte ihåg riktigt hur min kropp betedde sig innan, däremot så har jag inget minne av några ömma bröstvårtor.

Hjälp, vad ska jag göra?
 
Sv: Skräckblandad förtjusning, kan jag vara gravid?

Antagligen är det för tidigt för att göra ett test om det bara var 1 vecka sedan befruktningen skulle ha ägt rum...
 
Sv: Skräckblandad förtjusning, kan jag vara gravid?

Ja men då får hon väl vänta en vecka och sedan göra testet...
 
Sv: Skräckblandad förtjusning, kan jag vara gravid?

Ja visst, ett test är det enda som alldeles säkert kan visa om hon är gravid eller ej.

Förutsatt att man tar det vid rätt tidpunkt :)
 
Sv: Skräckblandad förtjusning, kan jag vara gravid?

En del känner det du beskriver när de släpper ägget (jag får b.la lite blodblandat i ägglossningsflytningarna) och andra när ägget fäster.

När jag blev gravid med Rasmus, så inträffade enligt datorn min ägglossning när jag var super grinig på min karl och definitivt inte hade sex ;)

Vänta en vecka och köp ett test, själv plussade jag 7 dagar före BIM ;)
 
Sv: Skräckblandad förtjusning, kan jag vara gravid?

Jag vet alltid exakt när jag har ÄL, det började bli regelbundet ett halvår efter att jag slutat använda p-piller, och första gången undrade jag vad sjutton det var :) har aldrig haft ÄL innan så tydligt, men har å andra sidan använt p-piller sedan jag var 15. Och jag vet att det brukar hålla på 2 dagar, men den här gången hann den precis börja och sen tog den slut på en gång.

Jag har beställt prov-stickor, så nästa vecka blir det upp till bevis. Ömmar fortfarande idag, så något är det iaf som inte är som vanligt....
 
Sv: Skräckblandad förtjusning, kan jag vara gravid?

Testa och känn på livmodertappen ;) Men se till att var ren om fingrarna! Min tapp vände sig bakåt och försvann ganska så snabbt, och min kompis kille märkte direkt när hon var gravid när de skulle ha sex
"Det känns aldelles tomt här inne...." :rofl:
 
Sv: Skräckblandad förtjusning, kan jag vara gravid?

Haha, det måste jag ju testa då. Med rädsla för att bli alltför personlig, men jag har ju känt den där innan :) Ska kanske be sambon känna efter :D
Han verkar tro att jag bara inbillar mig, men å andra sidan är det nog hans sätt att ha lite distans tills han får veta hur det verkligen ligger till.
 
Sv: Skräckblandad förtjusning, kan jag vara gravid?

Idag kunde jag inte låta bli att göra ett test, trots att jag inte haft datum för BIM ännu. Men jag har fortfarande svullna och ömma bröst, känns som att något surrat omkring inne i magen till och från och har mått illa hela dagen igår.

Så jag testade det första jag gjorde när jag gått upp....och det blev ett väldigt svagt test-streck, men ändå ett streck :) Man ser det knappt, men man ser det om jag säger så :bump::bump:

Kan testen visa fel åt det positiva hållet? Jag såg strecket efter några minuter, och nu är det fortfarande kvar och jag tittar på det hela tiden och nyper mig i armen....

Vågar jag fira än? Ska ta ett test till de närmaste dagarna, OM jag är gravid borde väl strecket bli starkare och starkare? Sen ska jag sätta upp alla testen på väggen :D:D:D

Har inte ens ord för hur det känns, vet inte om jag ska bli jätteglad eller om jag måste vänta innan...
 
Sv: Skräckblandad förtjusning, kan jag vara gravid?

Nej om jag förstått det hela rätt så kan ett test inte visa positivt om du inte är gravid.

Däremot kan det visa fel åt andra hållet, dvs att testet kan visa negativt trots att du egentligen är gravid..

Grattis :D
 
Sv: Skräckblandad förtjusning, kan jag vara gravid?

beror på vad det är för test de billiga strips-testen är ökända för att luras ibland jag litar bara på clearblue.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Ja, som trådrubriken lyder... Jag börjar bli fundersam över om det är något fel, eller om det är att anse som helt normalt. Bakgrund...
Svar
14
· Visningar
1 529
Senast: Sedna
·
Gravid - 1år Jag har två barn, den äldre blir 11 år i år och den yngre fyller alldeles snart 4 år. Båda mina graviditeter har varit jobbiga, den...
Svar
3
· Visningar
2 450
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Gammal medlem, nytt konto för anonymitet. Jag håller på att noja sönder och letar graviditetssymptom överallt, hjälp :D Jag kan ju...
Svar
10
· Visningar
2 395
Senast: Kaos
·
Hundhälsa Skriver för att få lite råd och input. Min hund har haft ganska mycket problem med känslig mage, i våras stoppade hon i sig något på...
2
Svar
20
· Visningar
4 361

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Hage
  • Dressyrsnack 17
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp