Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: *Skraj*

Grattis!
Det är klart att du är skraj, det är alla! Annars vore det konstigt. Men det brukar alltid funka bra. Jag ångrade mig massor av gånger under graviditeten, men det är lättare än man tror!
Jag tror att de flesta brukar dricka innan de vet att de är gravida, det har jag också gjort utan att det blivit problem!
 
Sv: *Skraj*

Jag funderar på allt ungefär. Mest less på att spy nu faktiskt.. både kräkningarna och halsbrännan har kommit tillbaka.
 
Sv: *Skraj*

Men duu.. sluta kräks nu.. dax o må bra o njuta lite.. om så bara i smyg ;)

Smyger me dig jag.. :angel:
 
Sv: *Skraj*

*yyyyyyyyyyyyyl* Nu är det ju ingen hemlis längre! Och jag som hållit klaffen! Fast jag tror nog att du innerst inne redan bestämt dig, eller hur? Vilket ditt slutgiltliga beslut blir så är det nog det rätta :)
Puss på`re
 
Sv: *Skraj*

Kräkningarna är det nog bara att härda ut skulle jag tro... men halsbrännan kan man i alla fall dämpa. Ha ett glas yogurt eller fil till hands, och ta några klunkar när det bränner. Det hjälper ganska bra på mig, mot mitt magmunsbråck. Kruxet är att jag tycker det är svinäckligt med fil och bara vissa yogurtsmaker går ner, så jag tröttnar snabbt o kör med novalucid i stället....
Undvik läsk... o kaffe..... som är så gott......

Sen är ju Buke ett enormt stöd i såna här situationer, många har varit med om mycket och har erfarenhet. Och det är bara att fråga på! Det finns säkert många tips och metoder! Alla är ju olika!!

Lycka till!
 
Sv: *Skraj*

Grattis!! Vad roligt för dig!!! Jag var också hemskt tveksam när jag väntade min första, grät mest hela tiden men det gick över. Prinsen är 7 år nu, välskapt och går i skolan och den jag älskar mest på hela jorden :love:
 
Sv: *Skraj*

GRATTIS!!! Å om det är nån tröst så tvivlar man även om det är planerat... eller jag gjorde det åtminsone.

Mot halsbrännan finns det en liten otäck tuggtablett på apoteket som heter Gaviscon (osäker på stavningen) som är jätteläskig att tugga men gör halsbrännan mer uthärdlig. Och är ok att käka även som gravid.
 
Sv: *Skraj*

Fast halsbrännan försvinner när jag kräkts, så efteråt är det ju lugnt.
Illamående är jag inte som tur är.

Igår pratade vi om hjärnskador i samband m förlossningar på skolan....gissa 3ggr
vem som blev kritvit i ansiktet och började noja direkt? *visslar*

Idag om någon timme ska jag iväg på Ultraljud.. så jag är lite skraj inför det också!
Men för att jag inte ska banga ur så har jag bokat in ett besök hos en häst på hemvägen.. som är till salu ;)
Vaddå..man måste väl få använda lockbete på sig själv också va?
 
Sv: *Skraj*

Puss!

Nja, om inte annat så har mamma redan bestämt sig.. hon SKA bli momma :smirk:
För att i nästa andetag säga att det är jag som ska bestämma..men borde lyssna på henne
*asg*
 
Sv: *Skraj*

Klart man får använda lockbete!!! :)
Hoppas allt gick bra på UL, du får berätta här när du kommer hem!! :bump:

Tillbaka till kräk... om du dricker yogurt när du har halsbränna, kräks du ändå sen??? :confused: Eller kräks du av halsbrännan liksom?? Det gör jag på nätterna, får upp maginnehåll i käften och då kan man ju bara kräkas... inget annat. :o Men det är ju för att min magmun är trasig och inte sluter tätt..... :(

Nice samtalsämne.....*kräksmiley*
 
Sv: *Skraj*

Min magmun är också paj *skakar tass*
Så jag kräks av halsbrännan, det enda jag får behålla är lunchen.. det är tydligen rätt tid att äta på *s*
Yoghurt tycker jag inte om.. :p
Det gick toppenbra på UL, snällaste doktorskan i hela världen hade jag! :love:
Gick in med en kamera å kikade.
Först såg jag bara två klumpar och blev skitskraj.. hallå tvillingar?? :crazy: men det var huvudet och kroppen som jag såg :angel: :o sen var det en mini-arm och mini-ben som syntes också :)

Men hos kuratorn gick det inget vidare.. jag måste nog vara den exemplariska skräckpatienten :eek: :o
Sambon fick stå för pratet.. han fick få ur sig sin syn på saken..
jag bölade som en liten smurf, kuratorn.. ja hon fick gissa sig till min syn på det hela :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 678
Senast: lundsbo
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 883
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 265
Senast: Petruska
·
R
Övr. Barn Våren 2010 separerade jag och mitt ex efter tio år ihop. Vår son var då 5 år. Jag har väl alltid varit den som skött "allt" gällande...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 081
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp