Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bikarbonat och vatten?Jag skrapar och tar bort alla jag ser.
Var slarvig tidigare men efter att min gamla häst fått larver i tungan är jag numera så noggrann jag kan.
På gamla hästen fungerade knepet med bikarbonat och vatten för att få dem att släppa, men på dottern som jag har kvar funkar det inte alls. På henne funkar det bäst med naglar.
Man blandar och häller i en sprayflaska. Minns jag rätt ska det bli basiskt vilket får äggen att släppa från pälsen.Bikarbonat och vatten?![]()
Jag använder ögonbrynskniv dagligen. Sen läste jag om någon som haft kyllera på frambenen, lät rätt smart!
Synd! Jag som tyckte det lät smart och tänkte testaFunkade inte på mina.![]()
Skrapar varje dag om det behövs. Har runt 20 hästar men vi hjälps åt. Har superbra plastknivar för det, lyckades köpa ett stort lager för några år sedan. Om du inte ska rida under tiden hjälper det att spraya pälsglans på benen tex.Hur förhåller ni er till det? Hästar med flugägg som är på sommarbete? Ni som har många hästar? Någon som skrapar sin häst flera ggr per dag? Bästa sättet att förebygga äggen?