Skritta mitt i?

Sv: Skritta mitt i?

jo så länge du inte går bakåt, så får du väl gå hur sakta du vill.... :smirk: Fast det är klart- skrittar du FÖR länge får du nog räkna med ett antal tidsfel.... :rofl:
 
Sv: Skritta mitt i?

Man får väl stanna med? Bara man inte korsar sin egen väg eller går bakåt ja...
vet inte hur det är i fälttävlan för där räknas ju vägran när man ser om ryttare och häst har tagit sikte på hindret och stannar. Gäller då samma i hoppning? Annars kan man ju rida fram, stanna, ta tre galoppsprång och hoppa över :rofl:
 
Sv: Skritta mitt i?

nej men hästen gjorde det i söndags :rofl: :D

fast det va clear round o annars var det bara galopp :D
 
Sv: Skritta mitt i?

De spelar ingen roll vilken gångart du har...
Bara du kommer över... :D
Fast... varför ska du skritta?
ha d!
 
Sv: Skritta mitt i?

för att de e så kul å skritta på hopptävling.... :smirk:
 
Sv: Skritta mitt i?

vet inte hur de är men tror att om man stannar räknas det som vägran? En av unghästarna jag rider stannade nämligen och kissade :o och då fick jag fyra fel för "vägran"
 
Sv: Skritta mitt i?

Domaren hade rätt när du fick fel, det räknas som istadighet, även om ryttaren avsiktligt stannar. (TR III mom 333 s.18 )
 
Sv: Skritta mitt i?

Japp kollade också i mitt TR nu när jag tänkte på det,det är nästan samma i dressyren,eller rättatre sagt man får poängavdrag där men iaf.
 
Sv: Skritta mitt i?

jag: hmm ta en liten paus.. rätta till hjälmen ;)
hästen: hehe, kolla på hästarna utanför dörren.. vila.

;)
 
Sv: Skritta mitt i?

Ooops! :o
Men som ngn skrev, så räknas det som istadighet i TR.

Jag vet en ponny som fått lära sig att det var ok att stå still och skita. Och det var lite "fnissigt och gulligt" ansåg alla utom jag, och de kunde inte förstå att jag var så elak att jag ansåg hästen skulle vänjas av med det jag kallade ovanan.

Sedan så skulle hästen börja tävla dressyr. Och DÅ förstod alla tvivlare varför hästen aldrig ska få lära sig stå still och skita i ett ridpass! :angel:
Pålle i fråga "avbröt" en gång en mellantrav för en liten bajspaus... :D
 
Sv: Skritta mitt i?

hihi....å själv har man hoppat hinderstöden typ stillastående....men de va på träning.....
 
Sv: Skritta mitt i?

Det har ju Wie Weltmayer med Emma Hindle också gjort! Egentligen helt osannolikt att det ska hända i en WC-tävling... :rofl:
 
Sv: Skritta mitt i?

Ja men egentligen om hästen stannar och kissar tycker jag inte d eär ngt fel ,tar gärna på mig de 4 felen iså fall för de kan iaf inte springa och kissa men skita och springa kan de. :smirk:
 
Sv: Skritta mitt i?

Jodå.. men som sagt.. räkna med tidsfel om du inte rider så det jordbrinner sen........
 

Liknande trådar

Dressyr Bästa övningarna för galopp-skritt övergångar? Vi får inte riktigt till dem...
Svar
9
· Visningar
1 126
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Hästnyheter – Jag tror att vi är lite rädda för skrittarbete. Men om jag får in ett ekipage där kontakt och form inte är bra, eller där inverkan...
Svar
0
· Visningar
155
Senast: Gunnar
·
Dressyr Någon mer än jag som följer tävlingarna? Jag hejar ju lite extra på Hollands Fergusonavkommor, får hoppas på min största favorit...
Svar
12
· Visningar
1 274
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Det finns en gyllene regel när det kommer till hästutbildning, “går det inte i galopp, går det inte i trav. Gör det i skritt och går det...
Svar
0
· Visningar
179
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp