Skrittövningar..

Inna

Trådstartare
Hej! Har en konvalescent som skall skrittas i en timme om dagen och jag börjar få slut på ideer.. Vi är nu i slutet på konvalescenstiden och därför vill jag gärna ha tips på bra stärkande skrittövningar så att han hinner bygga upp sig lite innan det blir dags för det riktiga jobbet. Tänkte att ni barockkunniga kanske hade lite råd att komma med..
Tacksam för alla ideer..
 
Bakdels-/framdelsvändning.

Ryggning "runt hörn" åt båda håll. Kanske med hjälp av bommar.

Öppna och sluta där man ökar och minskar samlingen och/eller tempot/takten i rörelsen, kansker gör halt och sätter igång hästen med bibehållen böjning/ställning.

mvh Jessica
 
Tackar! Skall prova lite skolor nu i eftermiddag. Både jag och hästen behöver lite nya utmaningar vid det här laget.. :smirk:
 
Först och främst vad är det som har varit/är skadan?

Inte så bra att ordinera skolor till en häst som kanske ska avlasta bakbenen av någon orsak...
 
Nej, det är sant, men eftersom hon inte skrev något om det så kan ju varenda övning man tipsar om vara fel.

mvh Jessica
 
Nej, det är sant.. Fast han är så gott som återställd från en hovledsvrickning i vänster fram så jag får nästan göra vad som i skritt så länge det inte är alltför böjda spår.. Skall också undvika alltför knölig mark. Annars är det rätt så fritt fram.
 

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 323
Senast: Miiikaela_
·
Träning Tänkte lägga in en dag i veckan med bommar som styrketräning. Skritt och avsuttet till att börja med, varierad höjd men gärna lite högre...
Svar
3
· Visningar
802
Senast: Habina
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
658
Träning Hej! Min häst har gått lite till och från under våren och därav tappat mycket muskler + kondition. Men nu är det dags att börja bygga...
Svar
2
· Visningar
833
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp