Skriva av sig tråd ang. skada

Sv: Skriva av sig tråd ang. skada

Jag vill mest ge dig en kram. Så där ska det inte vara. Kanske skulle du kunna ringa till Soc. och fråga om du kan få prata med någon där, jag tänker på vad du skriver om alkoholpromblem, våldsamma tendenser, anklaganden och detta med din medicinering. Du är fortfarande ett barn och ska behandlas med respekt!!! Där skulle de ta dina problem på allvar.
Stallet ska dessutom vara en trevlig plats... En plats där du kan återhämta dig och samla kraft, så trist med de negativa människor som finns i ditt stall.
Du har fått flera bra tips i tråden i alla fall.
(Säg till om du vill veta mer om hur du ska gå till väga om du vill prata med en vuxen hos Soc., min mamma jobbar inom socialtjänsten.)

Ta hand om dig! *kramar*
 
Sv: Skriva av sig tråd ang. skada

*kramar till dig*
Tycker verkligen att du ska byta ridskola då den du rider på nu verkar bryta ner din självkänsla till minimum.
 
Sv: Skriva av sig tråd ang. skada

Tack. Jag gör mitt bästa. :) Efter vad mitt ex gjorde mot mig fick det bli angelwings torn eftersom han slet sönder mina sköra vingar, nu är de på väg att bli helade igen. :)

Jag önskar bara att alla kunde få ha det bra och framförallt stallet är ju ett ställe dit man vill gå för att få frid och acceptans. Hästen bryr sig inte om du är piercad, överviktig, ledsen osv de kan få en att må så bra, och de berättar aldrig hemligheter vidare. :) Tur att inte min förra häst kunde tala så mycket han fått höra. Och då är det ju så synd att ens fristad blir förstörd av människor som känner att de måste trycka ner andra.

Jag hoppas verkligen att Ts hittar en annan häst och ett annat stall där hon kan få känna sig duktig och accepterad. :)
Jobbade ideellt innan med barn som varit utsatta för övergrepp och lät dem komma ut och träffa min häst och i stort sett alla fick en sån lugn aura eller vad man ska säga efter att ha varit där en stund. Inga krav, ingen ondska, bara få vara med någon och känna en varm mule mot sin kind. Få sitta på en häst och titta ut på naturen när man rider förbi. Hästar är mirakelvarelser, även för mig just nu.:love:
 
Sv: Skriva av sig tråd ang. skada

Och jag kan inte låta bli att vara egoistisk, för där ryker min ekonomiska chans till att någonsin kunna ha häst.

Knappast. En dag är du vuxen med egen inkomst = häst. :) Livet kommer inte att se ut som det gör nu för evigt, det förändras hela tiden. Vissa förändringar kommer successivt så man knappt märker dem och andra slår ner som bomber.
 
Sv: Skriva av sig tråd ang. skada

Säg till dig själv i spegeln varje dag att du är duktig o en fantastisk hästskötare o fin människa.

Var stolt över din piercing... det kommer alltid finnas folk som tycker det är hemskt man har sånna men skit i dem! T

a stöd från dina två kompisar o prata med dem om hur du känner.

För övrigt behöver man inte ha en egen häst för o få en fantastisk hästkompis. Jag föreslår att du letar som så många andra föreslagit reda på en medryttarhäst eller sköthäst. Man har så mkt mer ut av att sköta privathäst än vad man har på ridskola. Det är min erfarenhet iaf.

Behöver du prata med någon så brukar det finnas ställen som unga tjejer kan gå till för att prata av sig. Sök upp ett.. Kan inte säga vart du ska vända dig eftersom jag inte vet var du bor.

Lycka till o kom ihåg att vuxenlivet är bättre än tonåren... Det blir bättre!
 
Sv: Skriva av sig tråd ang. skada

Det måste finnas någon vuxen som du kan prata med på ridskolan man kanske inte vet att du har det besvärligt hemma och behöver extra stöd. Det kan ju till och med vara så att det är flera missuppfattningar som lett till att du upplever det som du behandlas annorlunda. Kom också ihåg att för att en person inte gillar något så betyder ju inte det att alla andra tycker lika. Stå på dig du så att du kan fortsätta ha din älskade sköthäst. Min erfarenhet är i allafall att det inte är någon ide att fly ifrån problem utan att ta tag i dom.
Om du inte vill prata med någon på ridskolan själv så kan du väl be din mamma.
Kram
 
Sv: Skriva av sig tråd ang. skada

Åh TS, jag önskar verkligen att jag kunde göra något för dig.

Mådde du bättre av din medicin? Vad säger din läkare? Tycker han/hon att du ska fortsätta med medicinen? Varför slutade du?
Jag åt antidepressiva mediciner i tre år. Under den tiden pendlade jag mellan att må förhållandevis hyfsat till att tycka att allt var fullständigt meningslöst och att jag inte hade något existensberättigande beroende på vilken medicin jag åt. Jag slutade äta medicin när min läkare och jag gemensamt kom fram till att det var dags och då trappade jag lååååångsamt ner dosen.

Den absolut bästa medicinen för mig var annars en brun ridskolehäst som jag kunde sitta och prata med, blåsa i näsborren, få luta ansiktet mot den varma halsen och både få ge och ta emot kärlek. Jag har tur som har en sådan bra ridlärare som stöttade mig och tyckte att jag skulle vara i stallet mer om jag mådde bra av det.

Apropå din sommarhäst som verkar ty sig till andra, hästar är olika. Min medryttarhäst är inte speciellt sällskaplig och kelig av sig men på något sätt tror jag att han gillar mig ändå trots att jag pussar honom på nosen som är så ÄCKLIGT! Din pålle kanske visar sin tillgivenhet på andra sätt? En speciell blick? Håller koll på dig när du är i stallet?

Vad gäller dina sk ridskolekompisar, så kan jag bara säga att de verkar ju vara fullkomligt dumma i huvudet. Hur kan man bete sig så mot en annan människa?!?! Vuxna människor!!! Försök att inte bry dig om dem om det går. Du är värd så himla mycket mer! Dessutom kan jag ge mig sjutton på att du skriver mycket bättre svenska än vad de gör för skriver bra svenska, det GÖR du!

Du är en stark, modig och duktig tjej som har bra handlag med hästar och som absolut inte ska ge upp din dröm. En dag kommer Drömhästen att stå i en box i DITT stall och gnägga när DU kommer. Kämpa! Det är alltid mörkast före gryningen sägs det.

Kram

/K
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 849
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 081
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 985
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
352
Senast: Coras star
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp