Skriva "häst-cv"

Wysiwyg

Trådstartare
Tänkte söka en tjänst som groom/rider (mer tyngdpunkt på det sista skulle jag tro) utomlands och nu vill jag veta lite hur jag ska lägga upp min ansökan och vad jag ska skicka med.

Ett vanligt CV torde ju vara helt ointressant? Att jag arbetat på fabrik och inom vården kan ju inte ha någon större betydelse i hästvärlden, eller?

Jag rider helt ok enligt mig själv och andra men någon stjärna är jag inte och kommer nog aldrig bli. Skulle tro att jag ligger någonstans runt LB-LA-nivå. Är det competent rider? Jag kan hantera de flesta situationer som uppkommer på hästryggen och jag kan rida de flesta hästar i en avslappnad och ändamålsenlig form. Sitter kvar på de flesta hästar vad de än hittar på.

Ska man göra en video när man rider och skicka med i ansökan eller ska man skriva att man kan göra en om de vill?

Vad ska man lyfta fram? Läraktighet, jobbar hårt, inte rädd för att ta i, van vid fysiskt arbete? Fölvana, unghästvana? Ska jag spalta upp ansökan som ett CV eller ska jag bara skriva ett personligt brev och ta med allting i?

Tack på förhand :bow:

EDIT: Jag är visserligen högst ordinär som ryttare på det sättet, inget stjärnskott. Det vill jag verkligen lyfta fram :o Med tanke på att anläggningen jag tänkte söka arbete på satsar på OS 2016 är ju deras ridning i en helt annan dimension än den jag är van vid. Är jag fortfarande kompetent enligt deras värderingar tro? Nu får jag ångest, kanske inte är nån bra ide? Å andra sidan är det ju bara att skicka hem mig om jag inte duger? :eek::o
 
Senast ändrad:
Sv: Skriva "häst-cv"

Fel forum skulle jag tro. Postar i Hästmänniska istället och skriver PM till Moderator om låsning av tråden.

Sorry!
 
Sv: Skriva "häst-cv"

Ett tips, tala inte om vad du inte är bra på! Skriv bara vad du är duktig på. Lyft INTE fram att du inte är ett stjärnskott. Utomlands så tror dom inte att man är klok om man skriver vad man INTE kan eller är duktig på. SKRYT, SKRYT och så Skryt om du vill ha jobbet vill säga.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
416
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 577
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 082
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 161
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp