skriva över foderhund

kol

Trådstartare
Skall skriva över min foderhund så jag nu blir ägare, är där något speciellt att tänka på kontraktsmässigt? har förstått att man måste bryta foderkontraktet och inte bara byta ägare. Kom med förslag till lämplig utformning av sådant "överskrivningskontrakt". Jag har otroligt tråkiga upplevelser med denna uppfödare så ett bra skrivet kontrakt behövs.

Sv: skriva över foderhund

Vad står det i fodervärdskontraktet?

Står det inte att hunden övergår i din ägo efter två kullar eller senast då hunden är 5 år? (Kanske hanhund?)

Ett vanligt köpekontrakt duger gott.
Då har du bevis på att du "köpt" hunden (ev kan man skriva 1:- i köpesumma)
Självklart ska du ha reg beviset också (om du inte redan har det)

till er bägge, det är redan ordnat:) jag ringde till skk och hade en vän med bakgrund i kontraktskrivning med. Allt är brutet och fixat:laugh: Till lilla grodan, om nu hunden skall skrivas över kvittar det vad där står i kontraktet, hunden skulle skrivas över oavsett. Om kontraktet löpt ut eler varit uppfylltskulle det inte vara några problem då kontraktet automatiskt varit brutet.

Senast ändrad:

Ett vanligt köpekontrakt duger gott.
Då har du bevis på att du "köpt" hunden (ev kan man skriva 1:- i köpesumma)
Självklart ska du ha reg beviset också (om du inte redan har det)

Tror det är väldigt dumt att skriva 1kr som köpesumma. Vid ev sjukdom som gör att den måste avlivas kan försäkringsbolaget kräva in köpekontrakt för att se vad den är inköpt för. Tror även det kan bli krångel när man ska försäkra om man "köpt" hunden för 1 kr. Nu är väl troligen denna hunden försäkrad förut......

Ring SKK o prata med dom.

till er bägge, det är redan ordnat:) jag ringde till skk och hade en vän med bakgrund i kontraktskrivning med. Allt är brutet och fixat:laugh: Till lilla grodan, om nu hunden skall skrivas över kvittar det vad där står i kontraktet, hunden skulle skrivas över oavsett. Om kontraktet löpt ut eler varit uppfylltskulle det inte vara några problem då kontraktet automatiskt varit brutet.

Nyfiken, vilket sorts kontrakt skrevs?

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 617
Senast: Otherside
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
12 026
Senast: valpköpare
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 128
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 113
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka