Skrivarsnack

Singoalla

Trådstartare
Jag vet att det har funnits en tråd för oss som skriver, men nu kan jag inte hitta den och dessutom var den ganska död sist jag såg den om jag inte minns fel. Så jag startar faktiskt en ny. Åtminstone jag skulle tycka att det vore kul att få bolla skrivandet lite, och känner ingen här ute i verkliga livet som skriver!

Så, vilka Bukefalister har vi som skriver, och vad skriver ni?
Har ni något forum där ni publicerar era texter?
Har ni gett ut någonting?

Jag påbörjade en bok 2015 och har skrivit ungefär halva, men sedan inte kommit vidare. Så jag tog ett uppehåll och påbörjade en novell i vintras som inte heller blev helt klar. Nu har dessa två börjat smälta samman i en semi-ny bokidé som jag suttit med i helgen och det börjar bli riktigt bra. Så jag hoppas att jag ska finna tid att skriva klart den!
 
Jag skriver lite grann. Vet inte om jag är så mycket att bolla med egentligen men skriver det gör jag i alla fall. Jag skriver främst romaner för unga vuxna då det är där jag känner mig mest hemma.

Har ett par påbörjade och en färdig som ganska nyligen är inskickad till förlag. Utan förhoppningar men jag har ändå lovat mig själv att skicka in sådant jag färdigställer. :) Det är ju inte så att man förlorar något på det. Självklart finns det en liten förhoppning om att någon gång bli utgiven innan jag dör så det är väl därför jag skriver, och såklart för att jag tycker det är otroligt roligt, rogivande och utvecklande att skriva! Drömmen hade verkligen varit att kunna skriva på deltid men det känns som om det är långt bort. Så i dagsläget skriver jag utan press bara för att det är en rolig sysselsättning.

Publicerar inga texter någonstans utan låter väl valda personer ta del av delar/hela om jag vill ha input eller lite korrläsning. Annars skriver jag mest i min ensamhet. Jag har lite svårt att bli bedömd innan jag vet att något är bra, och just skrivande känns lite känsligt för mig så därav inga forum eller liknande! ;)
 
Jag skriver en hel del nuförtiden, bara på Engelska, jobbar just nu på min första fullängdsbok :) Skulle helst av allt vilja leva på mitt skrivande i framtiden men tills dess är det hursom en väldigt stor del av mitt liv, mitt största intresse. Har en även ett annat skrivarprojekt, lite som en överlevnadsguide till att växa upp med en psykiskt sjuk förälder. Den är fortfarande mest på planeringstadiet dock. Sitter just nu vid en sjö i Kanada och skriver, började i Montréal för jobbet och sen hyrde jag ett ställe här i 10 dagar för att ta hand om mig själv och skriva, det är helt fantastiskt! Att komma iväg är guld både för själen och inspirationen :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ska jag vara ärlig så har 2023 varit ett riktigt skitår. Första kvartalet var ju åt pipsvängen redan från början med en fin vän som...
Svar
6
· Visningar
1 397
Senast: astronaut
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 085
Senast: Skjøldur
·
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 431
Senast: vtok
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 148
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Annonsera mera VII
  • Magsår eller kolik?

Omröstningar

Tillbaka
Upp